//
کدخبر: ۳۱۴۷۷۴ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

راه‌حل‌ثبات خانواده‌ها دادگستری و دادگاه نیست/به حقوق جزای حداقلی معتقدیم مکتب سیاسی و اجتماعی برای تربیت انسانهاست

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: راه‌حل‌ثبات خانواده‌ها دادگستری و دادگاه نیست‌و قوه قضاییه باید کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد.

راه‌حل‌ثبات خانواده‌ها دادگستری و دادگاه نیست/به حقوق جزای حداقلی معتقدیم مکتب سیاسی و اجتماعی برای تربیت انسانهاست
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز (۳۱ خرداد ماه )برگزار شد.

دکتر پرویز توسلی زاده در ابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه قضاییه از حضور حداکثری مردم در انتخابات تشکر کرد و اظهار داشت:ظرف ۲۲ ماه گذشته که در سمت رئیس دادگستری مشغول به فعالیت شده ام به تولید فکر و اندیشه پرداخته ام و با همفکری قضات و کارشناسان تلاش کرده ایم محدودیتی برای کسی در نظر نگیریم و کارها را به سمت و سوی توسعه قضایی ببریم.

وی افزود:اعتقاد دارم راه حل ثبات خانواده ها دادگستری و دادگاه نیست و قوه قضاییه باید کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد و افزایش پرونده های دعاوی به دادگاه نشان از نقص در کارها دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برنامه های ابلاغ شده امسال به دستگاه قضا را در ۱۵ بند عنوان کرد و گفت: اجرای سند تحول و آسان کردن کار مردم و ایجاد رضایت مردمی،تعیین تکلیف پرونده های معوقه،کاهش پرونده های غیر متعارف،کاهش موجودی پرونده ها،ایجاد فرهنگ صلح و سازش، مدیریت پرونده های پرشاکی، مدیریت اختلافات، اجرای برنامه های پیشگیرانه، ملاقات‌های مردمی‌، کسب حداکثر امتیاز برتر در سطح دادگستری های کشور، ارتقا ابلاغ الکترونیک و ثبت نشانی الکترونیکی افراد، و کاهش جمعیت کیفری از جمله این برنامه های ابلاغی است.

توسلی زاده در ادامه خاطر نشان کرد:اندیشمندانه به حقوق جزای حداقلی معتقدیم و اعتقاد داریم مکتب سیاسی و اجتماعی برای تربیت انسانها است و در این زمینه در بحث مرخصی زندانیان جز استانهای پیشرو هستیم.

photo_2021-06-21_14-55-21

قاضی القضات کرمانشاه در ادامه با اشاره به حوزه فناوری و الکترونیک دستگاه قضا گفت: در حوزه فناوری IT زیرساخت های دادرسی الکترونیک در استان فراهم شده و تمامی دادگاه ها، دادسراها و مراجع احکام مجهز به سیستم فناوری الکترونیک هستند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در زندانها ۱۸ اتاق دادسرای  الکترونیک و ۳ اتاق بازرسی الکترونیک در نظر گرفته شده است و هم اکنون جز استان های رتبه اول تا ششم در زمینه بازدید از زندان ها هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه انجام تحقیقات،ارتباط زندانیان با خانواده از طریق ویدئوکنفرانس،نوبت دهی قضایی،امکان دریافت نوبت ملاقات،ارتباط الکترونیکی با ناجا،صدور گواهی عدم سو پیشینه کیفری، نرم افزار عدالت همراه، راه اندازی دبیرخانه مکانیزه،تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان با سابقه و .... را از جمله اقدامات انجام شده در زمینه فناوری الکترونیک عنوان کرد.

 توسلی زاده در ادامه تعداد پرونده های مسن(معوقه) در استان را جمعا ۱۴ هزارو ۷۷۰ پرونده اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۹ هزار ۸۵۸ پرونده مربوط به اجرای احکام مدنی و کیفری است ۹۵۰ پرونده مربوط به شورای حل اختلاف،۸۰۰ پرونده مربوط به دادسرا و ۳۱۶۱ مورد هم مربوط به سایر شعب می‌باشد.

رئیس دستگاه قضا استان همچنین آمار پرونده های سازش در شورای حل اختلاف و ستاد مصلحین استان در سال ۹۹ را ۵۵ هزار پرونده عنوان کرد و بیان داشت:از این تعداد ۲۲ هزار پرونده مربوط به شورای حل اختلاف و ۳۳ هزار پرونده مربوط به ستاد مصلحین است.

وی تعداد جلسات ملاقات های مردمی در سال ۹۹ را ۱۹۶۸ جلسه عنوان کرد و گفت: ۹۲۳۷۴ ملاقات کننده در این جلسات حضور یافته اند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان