//
کدخبر: ۳۱۳۹۳۵ //

بازگشت ۸۸ زندانی جرائم غیر عمد در روز میلاد امام رضا(ع) به آغوش خانواده

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، از آزادی ۸۸ زندانی جرائم غیر عمد در قالب طرح «یا ضامن آهو» هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت رضا(ع) خبر داد.

بازگشت ۸۸ زندانی جرائم غیر عمد در روز میلاد امام رضا(ع) به آغوش خانواده
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آستان نیوز، محمد توکلی با تشریح برنامه‌های معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت اظهار کرد: همه‌ساله خدمه و خادمیاران با هماهنگی ستاد دیه استان در قالب طرح «یا ضامن آهو» پرونده‌های زندانیانی که به دلایل غیر عمد در زندان به سر می‌برند و توان پرداخت دیه را ندارند بررسی و با رایزنی ضمن حفظ حقوق شاکیان، زمینه آزادی آنان را فراهم می‌آورند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزود: امسال هم هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ۸۸ زندانی جرائم غیر عمد به کانون گرم خانواده‌های خود بازخواهند گشت.

وی یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های مهم این معاونت در دهه کرامت را طرح «یا معین‌الضعفاء» ویژه تشرف سالمندان و توان‌یابان ذکر کرد و ادامه داد: زائران سالمندان و توان‌یاب همه‌روزه در این ایام علاوه بر زیارت مرقد مطهر و کسب فیوضات معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این آستان کبریایی بهره‌مند می‌شود.

گلباران روضه منوره در روز میلاد

توکلی در ادامه ابراز کرد: صبح روز میلاد حضرت رضا(ع) و از ساعت ۸ صبح علاوه بر گلباران مضجع شریف رضوی، آیین تعویض پوش ضریح مطهر نیز انجام خواهد شد.

 وی بیان کرد: همچنین به‌منظور شورآفرینی و توجه به هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور و در قالب طرح «ارمغان رضوی» یک هزار بسته متبرک به‌صورت تصادفی از طریق پست همراه با متن تبریک ولادت حضرت رضا(ع) به ادارات، ارگان‌ها و تشکل‌ها در سراسر کشور ارسال می‌شود.

 معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: توزیع 2 هزار بسته متبرک میان زوج‌های جوانی که خطبه عقد خود را در حرم رضوی جاری می‌کنند از دیگر طرح‌هایی است که به همت اداره انتظامات خواهران آستان قدس رضوی از شب میلاد حضرت معصومه (س) تا شام میلاد حضرت رضا(ع) اجرا خواهد شد.

وی قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان متولدشده در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) در بیمارستان‌های شهر مشهد مقدس، برگزاری مراسم نقاره نوازی در شب و روز میلاد باسعادت حضرت رضا(ع)، توزیع بسته‌های متبرک در مبادی ورودی حرم مطهر و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی به‌صورت ویژه در مبادی ورودی، صحن‌های مقدس و رواق‌های مبارکه از دیگر برنامه‌های مهم این ایام ذکر کرد.

توکلی همچنین از توزیع ۵۰ هزار بسته صبحانه متبرک بین نمازگزاران، حضور خدام در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، تعویض روزانه گل‎های فوق ضریح، عزیمت خدام به شهرستان‌های مختلف و اهداء بسته‌های متبرک و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، برپایی موکب در ورودی باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع)، توزیع نان در مناطق کم برخوردار و حمایت از افراد مستمند در این ایام خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان