//
کدخبر: ۳۱۲۵۸۵ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

وضعیت کووید ۱۹ در استان قم نزولی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در استان قم، گفت: ثبات نسبی در استان قم حاکم است در حال حاضرکمتر از ۲۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان قم بستری هستند که امیدواریم این روند نزولی ادامه داشته باشد.


وضعیت کووید 19 در استان قم نزولی است

به گزارش خبرگزاری فرتاک نیوز از قم،  به نقل ازروابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار قم صبح امروز در سالن کرامت ساختمان استانداری برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با گرامی داشتن یاد و خاطر امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: وضعیت کووید ۱۹ در هفته جاری از لحاظ بیماران بستری و سرپایی نزولی است که امیدواریم این روند نزولی ادامه داشته باشد.

دکتر قدیربا اشاره به آمار فوتی کرونا مثبت در قم گفت: کل بیماران بستری مشکوک به کرونا در قم کمتر از ۲۰۰ نفر هستند که حال ۴۸ نفر آنها وخیم است.

وی از واکسیناسیون به عنوان طرحی ملی و استانی یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۴۷ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است که در این راستا انتظار می‌رود تمامی سازمانها و ادارات استان همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر قدیر بحث اقناع سازی و اطلاع رسانی در استان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: میانگین تزریق واکسن در حال حاضر ۵۷ درصد می‌باشد که استان قم در کشور رتبه متوسط را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود واکسن ایرانی «کووبرکت» تا آخر خرداد به عرصه واکسیناسیون خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با ورود این واکسن بومی به چرخه تزریق استقبال بهتری از این طرح ملی را دراستان داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان