//
کدخبر: ۳۱۲۲۲۹ //

کاهش ۲۰درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت مسکن در حال حاضر در برخی مناطق تهران بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۰درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان، با بیان اینکه پالایش تعداد واحد‌های خالی از سکنه در کشور انجام شده است، گفت: شناسایی واحد‌های خالی از سکنه در کشور به صورت کامل صورت گرفته و در حال حاضر هم اثرات بسیار موثری در حوزه مسکن داشته به طوری که آمار و اطلاعات حاکی از بهبود وضعیت این بازار است.

او ادامه داد: آمار‌های میدانی دستگاه‌های درگیر حاکی از آن است که عرضه مسکن در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته که این خود نشان دهنده اثر مثبت در بحث شناسایی واحد‌های خالی از سکنه است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع سامانه املاک و اسکان یک موضوع کاملا جدی و زیربنایی است که از طریق دستگاه‌های مختلف دنبال می‌شود؛ گفت: هرسال با انجام اقدامات موثرتر و برنامه ریزی دقیق‌تر در حوزه سامانه املاک و اسکان شاهد گسترده‌تر شدن ابعاد این سامانه در کشور خواهیم شد که نتیجه آن بهبود وضعیت بازار مسکن و انجام برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای کنترل عرضه و تقاضا در این بازار خواهد بود.

محمود زاده توضیح داد: قیمت مسکن در حال حاضر براساس آمار‌های رسمی صادر شده کاهش ۳ تا ۴ درصدی داشته است، ولی آنچه در بازار مسکن رخ داده و همچنین آمار‌های اعلام شده در برخی مناطق تهران حاکی از آن است که قیمت‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

او ادامه داد: با استفاده از سیاست‌هایی که در سال جدید به کار گرفته‌ایم؛ امیدواریم شاهد تداوم چشمگیر کاهش قیمت‌ها و ایجاد ثبات قابل قبولی در حوزه مسکن باشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به صورت فصلی آمار و اطلاعات املاک در شهر‌های مختلف را بر روی سایت بارگذاری می‌کند، افزود: آمار و اطلاعات مسکن تا اسفند ماه سال ۹۹ به زودی بر روی سایت وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

محمود زاده توضیح داد: پیش از این مقرر شده بود که به صورت ماهانه آمار و اطلاعات قیمت‌ها در شهر‌های مختلف ارائه شود، اما با توجه به آنکه تعداد خرید و فروش مسکن در شهر‌های مختلف به صورت منطقی و علمی امکان پذیر‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر است؛ بنابراین آمار و اطلاعات در شهر‌های مختلف به صورت فصلی در سامانه قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: آمار و اطلاعاتی که خانوار‌ها در سامانه املاک و اسکان قرار می‌دهند به صورت همزمان با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک پالایش آن‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: خوشبختانه استقبال متقاضیان برای قرار دادن اطلاعات خود در سامانه افزایش یافته و امیدواریم در چند روز باقی مانده افرادی که تاکنون اطلاعات خود را قرار نداده‌اند  هرچه زودتر اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان