//
کدخبر: ۳۱۲۱۲۲ //

کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

مدیر عامل کارخانه قند فسا گفت: کارخانه قند فسا پس از دو سال تعطیلی، مجددا راه‌اندازی شد و شروع به کار کرد.

کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

رضا عباسیان اردکانی روز شنبه با برشمردن موارد رفع موانع تولید در این کارخانه اظهار داشت: کارخانه قند فسا  در سال گذشته توسط هلدینگ آزادگان خریداری شد و پس از تعمیرات مجددا راه اندازی شد.

مدیر عامل کارخانه قند فسا گفت: افزایش تولید شکر خام از ۲۵۰ تن به ۴۰۰ تن در روز ، یکی از برنامه‌های اصلی این کارخانه است که با اجرایی شدن این طرح میزان خرید چغندر از کشاورزان هم افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: برنامه آینده ما این است که حداقل ۱۱ ماه کارخانه فعال باشد و یک ماه نیز برای سرویس دستگاه‌ها اختصاص یابد.

مدیر عامل کارخانه قند فسا اظهار داشت: میزان اشتغالزایی این کارخانه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

به گفته وی همزمان با افتتاح این کارخانه عملیات کاشت درخت نخل در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با هدف تهیه و تامین نیاز غذایی شرکت مینو آغاز شده است. 

اردکانی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ این نخلستان به ۶۰ هکتار افزایش پیدا کند.

 کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

به گزارش فرتاک نیوز، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و مدیران هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان در شهرستان فسا نیز در آیین راه اندازی کارخانه قند  فسا حضور داشتند.

 حجت الاسلام و المسلین محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رییس هیآت حل اختلاف سران سه قوه و هئیت همراه از مجموعه باغ ۲۱۳ هکتاری صغاد که از مجموعه املاک این کارخانه محسوب می شود نیز بازدید کردند و  دو اصله نخل در نخلستان ۲۰ هکتاری با هدف تهیه و تامین نیاز غذایی شرکت کاشتند.

 هدف از کار اقتصادی، حفظ منافع ملی است 

در آئین افتتاح کارخانه قند فسا حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنانی اظهار داشت: حرکت برای خرید کارخانه قند فسا و توسعه آن توسط هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان بسیار امیدوار کننده بود و باید اعتراف کرد که اقدام برای خرید کارخانه قبل از آنکه یک اقدام اقتصادی باشد، به سبب برکات بسیاری که برای منطقه دارد، یک اقدام فرهنگی است.

او افزود: تصمیمات مدیران هلدینگ در راستای منافع ملی است و نگاه بخشی و صرف اقتصادی به مسائل ندارند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت هلدینگ آزادگان همین نگاه ملی است که بتوانند خدمتی به مردم کنند و این نهاد متعلق به افراد خاصی نیست چراکه سهامداران این شرکت از آزادگان عزیز هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید کارخانه قند فسا خاطرنشان کرد: در ابتدا پرداخت بدهی های کارخانه در دستور کار قرار گرفت و این کار بزرگ سامان یافت و در قدم دوم احیای کارخانه پس از دو سال بود که ۶۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

ابوترابی فرد افزود: در قدم سوم نوسازی در دستور کار است و کارکنان کارخانه با مدرن ترین ماشین آلات به تولید می پردازند و قدم های بلندی در این راستا برداشته خواهد شد.

او ادامه داد: قدم بعدی توسعه و جذب سرمایه گذار و نیروهای کارآمد است چراکه جهش تولید با این نگاه امکان پذیر است تا منویات رهبری را در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی به سرانجام برسانیم.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: در این راستا و در بخش کشاورزی نیز ۲۰هکتار کشت نخل در دستور کار است.مدیران کارخانه با تولید شکر و مدیریت قیمت شکر در تلاشند به ثبات قیمت به نفع ملت ایران کار کنند و آزادگان عزیز به این مقوله توجه جدی دارند.

ابوترابی فرد افزود: توجه به مباحث زیست محیطی و تصفیه فاضلاب نیز برای کارخانه بسیار مهم است تا بتوان در بخش کشاورزی نیز از آن استفاده کنیم.

او همچنین گفت: فناوری به کار رفته در کارخانه بسیار با ارزش است که امیدواریم به نحو شایسته ای توسعه یابد.

ابوترابی فردخاطرنشان کرد: در استان فارس کارخانه قند خرما را نیز با مدرن ترین دستگاهها دنبال شده است و امیدواریم آزادگان عزیز در ادامه نیز قدم های بزرگی برای استان بردارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان نیز گفت: آزادگان امروز همچون دوران دفاع مقدس که مایه عزت و شرف کشور بودند، امروز نیز در عرصه تولید و خلق ثروت برای ملت بزرگ ایران می درخشند.

 کارخانه قند فسا تولید را از سر گرفت

فرج الله فصیحی رامندی رئیس هیآت مدیره هلدینگ اقتصادی وخود کفایی آزادگان نیز با بیان اینکه  توسعه درونی و برونی شرکت ها با مدرن ترین تجهیزات  دنبال شود گفت: شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به منظور حمایت اقتصادی و مالی از آزادگان عزیز بنا شد و امروز در جهت حفظ منافع ملی و توانمند کردن اقتصاد کشور فعالیت می کند.

فصیحی رامندی ادامه داد: خرید کارخانجات مرتبط با صنایع غذایی همچون کارخانه قند فسا نیز برای تامین رنجیره تولید بود و از طرف دیگر خرید کارخانه برای مردم فسا نیز مهم بود چراکه پس از سالها تعطیلی با ظرفیت بالا مشغول به فعالیت شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد اشتغال حدود ۲۵۰ نفر در این کارخانه هستیم و این اشتغالزایی ما را امیدوار می کند که با تلاش بیشتری به توسعه کارخانه بپردازیم.

فرماندار فسا نیز در این آیین  گفت: برای کمک به این کارخانه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

فیروزی تاکید کرد: امروز اشتغالزایی کارخانه برای شهرستان بسیار مهم است و با نوسازی دستگاهها و افزایش تولید، این اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان