//
کدخبر: ۳۱۱۵۵۷ //

زالی:‌ برق بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون قطع نشود

رییس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: با توجه به نیاز بیماران بستری شده مبتلا به کرونا به اکسیژن و شرایط نگهداری از واکسن ها اسامی بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون تهران در نقشه جغرافیای قطعی برق باید حذف شود.

زالی:‌ برق بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون قطع نشود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: قطعی برق در بیمارستان ها نه تنها باعث قطع دستگاه اکسیژن بیماران می شود و جان آنها را به خطر می اندازد به دستگاه های پزشکی نظیر ام آر آی و سی تی اسکن نیز آسیب جدی می‌زند.

وی با بیان اینکه اتاق های عمل و بخش های اورژانس نیز در حیطه بخش های پرخطر در مواجهه با نوسانات برقی قرار دارند، ادامه داد: در حوزه واکسیناسیون نیز زنجیره سرد از اهمیت بسزایی برخوردار است که همین امر موجب نگرانی هایی شده و این موضوع از طریق استاندار تهران به مسئولان حوزه برق انتقال داده می شود.

 به گفته دکتر زالی با قطع برق و وصل شدن آن به ژنراتورهای اضطراری حتی یک تا دو دقیقه هم برای ما زمان زیادی است چراکه ممکن است جان بیمار به خطر بیافتد.

رییس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران در خصوص احتمال ایجاد خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ نیز گفت: در حالی که اعداد و ارقام نشان می دهد در همه حوزه ها از جمله بستری، فوت و میزان مراجعات سرپایی کاهش داشته ایم اما برخی نوسانات دلیلی بر ناپایدار بودن شرایط تهران است.

دکتر زالی با بیان اینکه قطعا هرگونه ساده انگاری و خوش بینی آثار زیان باری را برای تهران به همراه دارد، توضیح داد: گردش ویروس به استان هایی که به عنوان مبادی ورودی محسوب می شوند مرتبط است و اگر این استان ها در مبادی ورودی جهش های این ویروس را زمین گیر کنند احتمال بروز خیز پنجم کاهش می باید.

وی اذعان داشت: تهران با شیب ملایمی در حال رسیدن به افول خیز چهارم است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمان رسیدن به خیز چهارم نسبت با خیزهای دوم و سوم با سرعت بیشتری انجام شده است. بروز خیز جدید در تهران بین دو تا سه هفته با تأخیر نسبت به سایر استان ها روی می دهد.

 به گفته دکتر زالی باید آمادگی های لازم را در بخش بهداشتی و درمانی برای خیز احتمالی بعدی فراهم کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان