//
کدخبر: ۳۰۸۳۹۹ //

‍ احتمال حادثه‌ای مشابه آتش‌سوزی شین‌آباد در ۴۵۲ کلاس درس مازندران

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران در جلسه شورای‌شهرستان بابل گفت: بیش از ۶۸ درصد آسیب‌های فیزیکی به دانش‌آموزان از میز و صندلی غیراستاندارد است.

‍ احتمال حادثه‌ای مشابه آتش‌سوزی شین‌آباد در ۴۵۲ کلاس درس مازندران
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسن جهانیان، سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران بعدازظهر امروز در جلسه شورای‌شهرستان بابل، گفت: بابل، جزو شهرستان‌های طراز اول استان است.

وی استان مازندران در پویش‌های مردمی کمک به مدارس، جزو ۵ استان برتر کشور است، افزود: میز و صندلی‌های موجود در مدارس ما، متناسب با فیزیک دانش‌آموزان ما نیست و بیش از ۶۸ درصد از آسیب‌های فیزیکی به دانش‌آموزان از همین میز و صندلی‌ها است که خیلی جدی نگرفته شده بود.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون دقیقه از دوران تحصیلات ما تا زمان دیپلم از نشستن بر همین میز و صندلی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: این مورد را به مجمع نمایندگان مجلس در مازندران ارجاع دادیم که امیدواریم برای نخستین بار توسط نمایندگان مازندران پیگیری و تصویب شود.

وی با بیان اینکه از ۹۸ پروژه خیرساز در مازندران، ۲۵ پروژه مربوط به شهرستان بابل است، پروژه‌های مشارکت خیران مدرسه‌ساز در روستاها با مشارکت ۳۰ درصدی خیرین و در شهرها با مشارکت ۵۰درصدی بدون سقف اعتباری انجام می‌شود.

 سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران در جلسه شورای‌شهرستان بابل ادامه داد: بالای ۴۵۲ کلاس درس در مازندران وجود دارد که به سیستم گرمایش مجهز نیستند و امکان دارد حادثه‌ای که شین‌آباد افتاده است، در هر یک از این کلاس‌ها اتفاق بیفتد و اگر بخواهیم با بودجه لازم این کلاس‌ها را تجهیز کنیم، حدود ۱۰ سال طول می‌کشد.

جهانیان با بیان اینکه در شهرستان بابل ۳۵ مدرسه با ۲۵۰ کلاس درس را در دست تجهیز و نوسازی داریم، بیان کرد: ۶۱۹ مورد از فضاهای آموزشی استان مازندران فاقد مجوز هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان