//
کدخبر: ۳۰۶۲۶۶ //

راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان

راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان

راه اندازی کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهارکرد: کیف پول دیجیتال شهروندی شهرداری سمنان براساس تکنولوژی‌های نوین طراحی شده است و از طریق سامانه سمنان من در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا بعنوان تسهیل گر مبادلات مالی شهروندان و نیز زمینه سازی جهت دستیابی به اقتصاد هوشمند شهری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز، وحید پرویزی با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان توسعه خدمات شهرداری و ارائه خدمات با کیفیت و نوین به شهروندان می باشد گفت: کیف پول دیجیتال شهروندی خدمات مختلفی در حوزه‌های  استعلام و پرداخت عوارض شهرداری، خرید و شارژ اعتبار برای کرایه تاکسی و اتوبوس و ... را فراهم می‌کند.

وی گفت: سامانه «سمنان من» بعنوان درگاه اصلی ارائه خدمات شهری و همچنین مرجعی برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان یادآورشدکه کیف پول الکترونیک انواع متفاوتی دارد و بیشترین مورد استفاده از آن در کشور ما  از نوع بسته می باشد که عموما این خدمات در قالب کارت‌های هدیه ارائه می‌شود که مبالغ از قبل مشخصی در آنها قرار دارد. همچنین، نمونه‌ای از کیف پول الکترونیکی نیمه بسته در ایران، نرم افزارهایی هستند که می‌توان در آن‌ها حساب کاربری خود را با استفاده از کارت‌های متصل به شبکه بانکی شارژ و در خریدها از آن استفاده کرد.

ایشان افزود : بستر کیف پول دیجیتال برای شهرداری سمنان امکان توسعه خدمات بر مبنای اقتصاد هوشمند شهری را فراهم می نماید و زمینه ساز مشارکت مردم در امور شهری و بستر ساز تعاملات مالی متنوع بین شهرداری و شهروندان خواهد بود.

پرویزی در خصوص روند دستیابی به خدمات کیف پول الکترونیک شهروندی گفت: شهروندان از طریق ثبت نام در سامانه سمنان من می توانند از مزایای این کیف پول بهره مند شوند.

 وحید پرویزی افزود بزودی امکان ارائه درگاه پرداخت الکترونیک برای کسب و کارهای متقاضی شهر سمنان فراهم خواهد شد و صاحبان کسب و کار می توانند با نصب کد QR در فروشگاههای خود امکان پرداخت توسط کیف پول شهروندی را برای مشتریان خود فراهم نمایند. همچنین امکان شارژ موجودی کیف پول شهروندان در ازای تحویل پسماندهای قابل بازیافت منازل برای شهروندان فراهم شده است و شهروندان می توانند با تحویل پسماندهای منازل خود از طریق سامانه سیوا در سود مواد بازیافتی سهیم شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان