//
کدخبر: ۳۰۳۲۸۷ //

احتمال پیک جدید کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد که درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استمرار دید و بازدیدهای عید شاهد پیک جدید کرونا در استان خواهیم بود.

احتمال پیک جدید کرونا در کردستان

فرزین رضاعی صبح امروز سه‌شنبه (۲۵ اسفند ماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد که به دلیل عدم ابتلای جمعیت فعال مریوان به کرونا ویروس احتمال موج شدید برای این شهرستان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به خطر شیوع کرونا در مریوان افزود که تعطیلات نوروز می‌تواند موجب خیز جدیدی از کرونا در مریوان باشد و تاکید بر ممنوعیت پذیرش مسافر در شهرهای مسافرپذیر استان یکی از موارد درخواستی ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۹۶ درصد واکسن‌ها به گروههای پرخطر و کادر درمان تزریق شده، تصریح کرد که یک هزار و ۴۷۹ دز واکسن کرونا جهت تزریق به بیماران سرطانی و خاص به کردستان تحویل داده شده است.

وی عنوان کرد که میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای جهش یافته حدود ۵۰ درصد بالاتر از ویروس کرونای اولیه است.

رضاعی در پایان یادآور شد که دیواندره وضعیت نارنجی دارد و سنندج نیز تا چند روز آینده تعداد بیشتری از بیماران کرونایی را تجربه خواهد کرد.

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه جلسه گفت: شیب شیوع کرونا در شهرهای بانه، سقز و دیواندره روبه افزایش است و امکان شکلگیری موج جدید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دید و بازدیدها می‌تواند مرگ عزیزی را رقم زند، اظهار کرد که شهروندان دید و بازدید عید را به وقت دیگری موکول کنند تا گردش این ویروس به حداقل برسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد که مرحله اول و دوم واکسن کرونا در کردستان تزریق شده و مرحله سوم که مختص سالمندان و بیماران خاص بوده در حال انجام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان