//
کدخبر: ۳۰۲۴۷۱ //

روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می شود/جلوگیری از ۲۸۰۰ مورد تخلف ساخت و ساز در کرمانشاه

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه گفت: روزانه حدود ۶۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می شود و در آستانه سال جدید نیز ۳۰ درصد به حجم زباله ها افزوده شده است

روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می شود/جلوگیری از ۲۸۰۰ مورد تخلف ساخت و ساز در کرمانشاه

نشست خبری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه به مناسبت استقبال از نوروز امروز (۲۰ اسفند) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، خسرو عیسائیان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: شهر مثل موجود زنده تپنده است و مغز متفکر دارد و بی شک قلب شهر نیز شهرداری است.

معاونت خدمات شهری شهرداری با اشاره به کلان شهر بودن کرمانشاه گفت: اگر کرمانشاه مانند کلان شهرهای دیگر توسعه نیافته است به دلیل عدم مشارکت مردم در پرداخت خدمات است.

عیسائیان افزود: شهری می تواند توسعه یافته باشد که از محل مشارکت مردم خدمت رسانی کند و اگر مناطق حاشیه نشین از خدمات کمتری برخوردار می شوند به دلیل عدم پرداخت هزینه خدمات، عدم مشارکت و کمتر بودن ساخت و سازها در این مناطق است و توزیع ناعادلانه خدمات در کار نیست.

photo_2021-03-10_10-37-28

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع پسماند، کرمانشاه را پرچم دار بازیافت در کشور دانست و بیان داشت: با وجودی که روزانه حدود  ۶۰۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می شود و در آستانه سال جدید نیز ۳۰ درصد به حجم زباله ها افزوده شده است ولی بهای خدمات رسانی به روز نیست‌ که سبب توسعه نیافتگی شهر خواهد شد و در این زمینه از مردم درخواست می کنیم با مشارکت خود خوش بدرخشند تا ما نیز بتوانیم به وظیفمان عمل کنیم.  

وی تعداد خودروهای حمل زباله در شهر کرمانشاه  را ۳۰ خودرو عنوان کرد و افزود: این خودروها در سه شیفت زباله ها را از سطح شهر جمع آوری می کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نزدیک شدن جمعه غریبان و جمعه آخرسال و حضور مردم در آرامستانها نیز گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه غریبان و پنجشنبه و جمعه آخر سال جهت رفاه حال همشهریان همچنین حفظ سلامتی آنان، آرامستانها تعطیل هستند و هیچگونه خاکسپاری نیز انجام نخواهد شد.

عیسائیان همچنین خدمات آتشنشانی کرمانشاه در بحث اطفا حریق و تامین تجهیزات آتشنشانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال اقدامات خوبی در زمینه خرید تجهیزات آتشنشانی انجام گرفت و حدود ۱/۵ میلیارد تومان نیز اقلامی نیز برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل خریداری شد و هم اکنون آمادگی کامل برای مقابله با سیل انجام گرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به حوزه اجرائیات و تخلفات شهری نیز گفت:در حوزه سد معبر با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم و تاکیدات شهردار کرمانشاه برخورد جدی با دست فروشان در سطح شهر صورت نمی گیرد.

عیسائیان در ادامه یکی از بهترین دوره های شهرداری در جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز شهری را این دوره عنوان کرد و اظهار داشت: تا کنون از ۲۸۰۰ مورد تخلف ساخت و ساز در کرمانشاه جلوگیری شده است.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به حوزه خدمات شهری نیز گفت: در مناطق هشت گانه شهرداری ۸ شرکت کار نظافت و جمع آوری زباله در سطح شهر را برعهده دارند و ۸ شرکت نیز در زمینه فضای سبز خدمت رسانی می کنند که اگر بتوانیم با مشارکت مردم در پرداخت هزینه ها تعداد خودروهای حمل زباله را افزایش دهیم در سال آینده ساعت جمع آوری کلی زباله ها در سطح شهر را ۹شب اعلام خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان