//
کدخبر: ۳۰۱۹۶۱ //
در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۶ اسفند پادگان ابوذر عنوان شد؛افتخار می کنیم که نوکری شهدا را به جا می آوریم

زخم‌های پادگان ابوذر در سینه‌ رزمندگان و مردم این مرز و بوم هرگز فراموش نخواهد شد/یادواره ها بصیرت بخشی را به نسل جوان انتقال می دهد

مراسم بزرگداشت شهدای ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳ پادگان ابوذر برگزار شد.

زخم‌های پادگان ابوذر در سینه‌ رزمندگان و مردم این مرز و بوم هرگز فراموش نخواهد شد/یادواره ها بصیرت بخشی را به نسل جوان انتقال می دهد

مراسم بزرگداشت شهدای ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳ پادگان ابوذر با حضور سردار ناصر باباخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرتیپ دوم ستادسلیمان طاهری جانشین قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و‌جمع کثیری از مسئولین لشکری و کشوری استان کرمانشاه در تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر سرپل ذهاب برگزار شد.
سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار داشت: زخم‌های پادگان ابوذر در دوران جنگ تحمیلی در سینه‌های رزمندگان و مردم این مرز و بوم  بعد از ۳۶ سال هرگز فراموش نخواهد شد  و زخم‌هایی که بر پیکر طبیعت و ساختمان‌های این پادگان مقدس هنوز وجود دارد نشان از ایستادگی و مقاومت رزمندگان است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: رزمندگان سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در روز ۱۶ اسفند سال ۶۳ در پادگان ابوذر سرپلذهاب حضور داشتند که در مقابل دشمن بایستند و از جان و مال خود گذشتند که با افتخار مورد حمله دشمن بعثی عراق قرار گرفتند و به درجه شهادت نائل شدند.

وی تصریح کرد: معنویت در دل رزمندگان اسلام موج زد و تمام نقاط پادگان ابوذر شاهد راز ونیاز رزمندگان بود، پادگان ابوذر بعنوان پشتیبانی جبهه های غرب کشور از شمال غرب تا جبهه میانی بود و نقش مهمی در جبهه غرب کشور داشت .

 در ادامه این مراسم سرتیپ دوم ستاد سلیمان طاهری جانشین قرارگاه منطقه ایی غرب نزاجا  گفت: در سال ۶۳ در راستای عملیات بدر، قرار شد در پادگان ابوذر عملیات دیگری در منطقه علیه دشمن انجام شود که متاسفانه دشمن متوجه شده بود که اینجا محل تجمع نیروهای ما برای این عملیات است، پادگان را ۴ بار بمب باران کردند و بیش از ۱۲۰۰ نفر از شهدای عزیز ما را در این پادگان شهید و مجروح شدند و جوی خون به راه انداخته شد.

وی افزود: ما هر ساله به پاسداشت مظلومیت و خون این شهدا در این یادمان یادواره ای برگزار میکنیم که فرصتی برای یادآوری اقدامات شایسته شهدا که در طول جنگ و جبهه برای دفاع از وطن داشتند نیز باشد و این بصیرت بخشی  را به وسیله  این یادواره ها به نسل جوانان انتقال دهیم.

وی گفت: جوانان و رزمندگان در آن زمان جنگ با دست خالی در مقابل دنیای استکبار ایستادند و با مقاومت پیروز میدان جنگ شدند و به برکت خون شهدا ما امروز به عنوان یک کشوری مستقل و مقتدر و یک کشوری که تاثیرگذار در منطقه هستیم انجام وظیفه می کنیم.

 سپس در ادامه مراسم سرهنگ جلیل شاطری فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر بیان کرد: ما همه ساله  تلاش می کنیم که بتوانیم به مناسبت پاسداشت و گرامیداشت خون شهدای با عظمت و مظلوم سال۶۳ این مراسم را برگزار کنیم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم نوکری شهدا را به جا بیاوریم.

سرهنگ شاطری گفت:دشمنان  بدانند که امروز پادگان ابوذر با پشتیبانی از ولایت مطلق فقیه و کمک آحاد ملت و نیروهای مسلح هر دشمنی که بخواهد چشم طمع به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد به خاک ذلت خواهد نشاند.

photo_2021-03-06_19-38-26

photo_2021-03-06_19-38-29

photo_2021-03-06_19-38-33

13590011_556

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان