//
کدخبر: ۳۰۱۹۴۸ //

اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان / فعالیت ادارات با ١٠ درصد نیرو

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در استان را تشریح کرد.

اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان / فعالیت ادارات با ١٠ درصد نیرو

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۱۶ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در تلاش هستیم که وضعیت شهرهای زرد استان خوزستان حفظ و شهرهای نارنجی به زرد تبدیل شوند، در مبادی ورودی و خروجی شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت ورود و خروج اعمال خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: تاکنون تردد در این شهرستان‎ها کنترل می‌شد اما مجبور هستیم در شهرهای نارنجی و قرمز این کنترل‌ها را شدت دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: از روز گذشته تاکنون ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان بستری شده‌اند که این میزان، تاکنون بیشترین میزان بستری در ۲۴ ساعت بوده است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: ۵۶ درصد نمونه‌های بررسی‌شده در استان خوزستان، سوش موتاسیون‌یافته انگلیسی است؛ سرعت انتشار، قدرت بیماری‌زایی و کشندگی این ویروس بیشتر است و این مساله موجب شده که سرعت انتشار بیشتر باشد.

وی افزود: در پیک قبلی، هر ۱۷ روز یکبار تعداد مبتلایان دو برابر می‌شد اما اکنون هر ۹ روز یکبار تعداد مبتلایان دو برابر شده است؛ به همین دلیل، دچار چالش هستیم و امیدواریم بتوانیم شرایط را مدیریت و مهار کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: شتاب افزایش بیماری نسبت به هفته قبل کاهش یافته است؛ در هفته گذشته RT معادل ۱.۲۳ بود یعنی به ازای هر ۱۰۰ بیمار ۱۲۳ بیمار تولید می‌شد که اکنون با اعمال محدودیت‎ها و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۸۵ درصد، R مولد به ۱.۱۱ رسیده است یعنی به ازای هر ۱۰۰ بیمار ۱۱۰ بیمار تولید می‌شود و هنوز به زیر عدد یک نرسیده‌ایم.

ابول‌نژادیان افزود: امیدواریم در این هفته با اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم، این عدد به کمتر از یک برسد؛ اگر این عدد به کمتر از یک برسد روند نزولی بیماری شکل خواهد گرفت و قسمت بازوی پایین‌رونده پیک آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: امروز تصمیم گرفته شد که ادارات غیرضروری استان خوزستان با ۱۰ درصد کارکنان در محل فعالیت کنند که جزئیات ادارات مشمول این محدودیت آن امروز از سوی استانداری اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: در خصوص مطالبات اصناف نیز با حمایت‌های استاندار خوزستان و پیگیری‌هایی که از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد، مصوبات خوبی برای حمایت از اصناف و بازاریان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص تامین واکسن کرونا نیز سهمیه بیشتری برای خوزستان در نظر گرفته شده است و  این هفته روند واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان خوزستان با تعداد بیشتری انجام خواهد شد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد و ضایعه نخاعی نیز از هفته گذشته شروع شد.

وی گفت: سه‌شنبه محموله واکسن کرونا وارد خوزستان خواهد شد و بیماران خاص استان به ویژه بیماران دیالیزی با توجه به خطر زیادی که برای این بیماران وجود دارد، واکسینه خواهد شد. واکسیناسیون این بیماران در استان خوزستان قبل از سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: برای بیماران هموفیلی، تالاسمی و ام‌اس نیز سهمیه واکسن جدا دریافت کرده‌ایم و این روند تسهیل خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که این وضعیت بر خوزستان حاکم است، سرعت واکسیناسیون برای پرسنل بهداشت و درمان و بیماران خاص تسریع خواهد شد تا آمار بروز بیماری و مرگ و میر در خوزستان کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان