//
کدخبر: ۳۰۱۷۶۲ //

توضیحات اوقاف کرمانشاه در مورد تخریب خانقاه/این ملک در لیست آثار تاریخی ثبت نشده است

در پی انتشار ویدئویی مبنی بر تخریب بنای خانقاه در شهر کرمانشاه در فضای مجازی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این ارتباط توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات اوقاف کرمانشاه در مورد تخریب خانقاه/این ملک در لیست آثار تاریخی ثبت نشده است

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی گفت: این ملک مخروبه و از بین رفته بود و ثبت میراث هم نشده بود و میراث فرهنگی هم ادعای ثبت آن را نداشته و ما برای حفظ جان شهروندان و رهگذران اندک بنای باقیمانده آن را تخریب کردیم.

وی با بیان اینکه این ملک به اوقاف واگذار شده بود و اسناد آن هم موجود است، افزود: این ملک در لیست آثار تاریخی ثبت نشده و از این رو میراث فرهنگی هم در آن اقدامات مرمتی انجام نداده است.

وی گفت: واقفان ملک در سالیان گذشته آن را به اوقاف واگذار کرده بودند و اسناد این واگذاری هم موجود است.

photo_2021-03-04_19-48-18

به گزارش فرتاک نیوز، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه  فرسودگی بنا و تخریب شدن آن سال های گذشته جان شهروند جان کرمانشاهی را گرفت، گفت: برای حفظ امنیت جان شهروندان تصمیم ‌گرفتیم‌ اندک بنای باقیمانده را نیز تخریب کنیم‌تا مبادا جان مردم را تهدید کند.

حجت الاسلام صالحی افزود: برای فوت این جوان، اوقاف به عنوان متولی ملک بازخواست و دادگاهی شد و اهالی محل هم بارها به استانداری و اداره اوقاف نامه نوشتند که این ملک هر لحظه احتمال ریزش دارد و جان افراد را تهدید می کند.

photo_2021-03-04_19-48-28

وی  بیان داشت: این ملک چون ثبت تاریخی نشده بود، میراث فرهنگی امکان هزینه کردن در آن را نداشت و ما از ترس ریزش و تهدید جان شهروندان مجبور شدیم اندک بنای باقیمانده آن را فرو بریزیم.

photo_2021-03-04_19-48-23

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان