//
کدخبر: ۳۰۱۴۶۶ //

‍ هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه جشن نیکوکاری

رییس پلیس فتا استان با هشدار در خصوص سوء استفاده مجرمان سایبری از نام سازمان‌های خیریه گفت: این افراد به بهانه کمک به کودکان بی‌ سرپرست و شرکت در جشن های نیکوکاری اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

‍ هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه جشن نیکوکاری

 سرهنگ "علی عباسی کسانی" اظهار داشت: هرساله در آستانه عید نوروز جشن نیکوکاری برگزار و هم‌وطنان با اهدای هدایای خود به نیازمندان تلاش می کنند شادی را به آنها هدیه کنند.

وی افزود: در این میان متاسفانه شاهد هستیم که برخی مجرمان از احساسات مردم که قصد دارند به نیازمندان و کودکان بی‌سرپرست کمک کنند سوء‌استفاده کرده و دست به کلاه‌برداری می‌ زنند.

به گزارش فرتاک نیوز، سرهنگ عباسی تصریح کرد: مجرمان با استفاده از ترفندهای مختلف مانند انتشار تصاویر نیازمندان در شبکه‌های اجتماعی و طراحی لینک‌های جعلی و اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار، از حس نو دوستی هم‌وطنان سوءاستفاده کرده و با سرقت اطلاعات بانکی قربانیان، حساب بانکی آنان را خالی کرده و یا با انتشار شماره‌حساب‌های مختلف کمک‌های مردمی را دریافت و از پرداخت آن به افراد نیازمند خودداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: شهروندان در هنگام پرداخت وجه تنها به شماره‌حساب‌های رسمی و اعلام‌شده توسط رسانه‌های معتبر کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره‌حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند و در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است، توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

وی ادامه داد: در صورت واریز وجه به‌صورت آنلاین حتماً توجه داشته باشید که آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‎//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی‌شده باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان