//
کدخبر: ۲۹۸۷۸۱ //
استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی:

تنها مشکل مردم مناطق زلزله زده امهال یکساله وام های دریافت شده است /سازمان برنامه و بودجه باید ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت نماید

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزاری نفت و جهاد کشاورزی تشکیل شد اظهار داشت: تنها مشکل مردم مناطق زلزله زده امهال یکساله وام های دریافت شده است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل مرتفع گردد.

تنها مشکل مردم مناطق زلزله زده امهال یکساله وام های دریافت شده است /سازمان برنامه و بودجه باید ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت نماید
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس "هوشنگ بازوند" استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور وزاری نفت و جهاد کشاورزی تشکیل شد اظهار داشت: امروز در بحث کرونا در استان کرمانشاه یک شهر نارنجی، ۳ شهر زر و مابقی نیز آبی هستند.

وی افزود: سه پیک را در استان گذراندیم که در پیک آخر شرایط سختی حاکم‌ شد و به طور متوسط ۱۲۶۵ نفر (درهر ۲۴ ساعت حدود ۱۹ فوتی) داشتیم .

وی با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده نیز گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار خانه در این مناطق بازسازی شده و تنها مشکل مردم این منطقه امهال یکساله وام های دریافت شده است و در این زمینه سازمان برنامه و بودجه باید ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت نماید که امیدواریم این موضوع نیز حل و فصل شود.

بازوند تصریح کرد : ۲۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان انجام گرفته که تعداد زیادی از این پروژه ها به اتمام رسیده وطی ۴ سال وضعیت بعضی از شاخص هامطلوب تر شده است.

استاندار کرمانشاه نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۹۶ را ۲۱/۶ دهم درصد و در پاییز ۹۸ را ۱۵/۷ درصد عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۱۲/۴ دهم درصد رسیده است.

بازوند همچنین میزان واحدهای راکد فعال شده در استان را ۵۲۸ واحد عنوان کرد و گفت: فعال کردن این واحدها برای ۴۳۷۸ اشتغال ایجاد کرده  و در ۳۹۲ واحد صنعتی نیز طرح و توسعه ایجاد کرده است.

مقام ارشد استان در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به واگذاری اراضی شهرک های صنعتی نیز گفت: در حوزه قراردادها رشد ۴۸۶ درصدی و در حوزه واگذاری نیز رشد ۴۳۲ درصدی در این زمینه مشاهده می شود.

مهندس بازوند خاطر نشان کرد: امسال و در شرایط کرونا در مرز پرویز خان روزانه حدود ۱۲۰۰ کامیون در این مرز تردد داشته اند و در زمینه در ۹ ماهه سالجاری ۲ میلیارد دلار صادرات که عمده آن صادرات غیر نفتی بوده است انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی مشاهده می شود.

وی همچنین گفت: استان کرمانشاه در زمینه شاخص فلاکت در سال ۹۶ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده بود که امسال این رتبه با کاهش ۸ پله ای به رتبه نهم رسیده است.

photo_2021-02-06_16-35-16

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به قطار غرب کشور نیز بیان داشت: قطار و حمل و نقل ریلی کرمانشاه به دلیل نبود اعتبار پیشرفت مناسبی ندارد و متصل شدن این خط به سوریه و کشورهای دیگر نیازمند تامین اعتبار است.

وی همچنین با اشاره به حمل و نقل هوایی نیز گفت: علیرغم پیگیری های انجام شده با وزارت راه قرار بر این بود کرمانشاه به عنوان بیس یکی از ایرلاین ها قرار بگیرد که این اتفاق تا کنون نیفتاده و امیدواریم محقق شود.

ایشان همچنین اظهار داشت:فاضلاب شهر کرمانشاه و رودخانه قره سو به عنوان فرصت نیازمند تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی است که در این زمینه هم نیازمند تامین اعتبار هستیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: منابع داخلی بانک های ما در گروه زلزله است و بازپرداخت وام های دریافت شده هنوز انجام نگرفته است که در این زمینه هم نیازمند حمایت دولت از بانک ها هستیم.

مهندس بازوند در پایان با اشاره به پروژه های جهش تولید نیز گفت: ۲۰ درصد این اعتبارات ابلاغ شده است که قرار است ۲۹ بهمن ماه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شود که در این زمینه هم تقاضای مساعدت داریم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان