//
کدخبر: ۲۹۸۷۷۰ //

واگذاری ۲۹۶ فقره از اسناد املاک غضب شده توسط پهلوی به مردم تاکستان

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بازگرداندن 296 فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی آن در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشانهٔ تحقق آرمان‌های امام(ره) و انقلاب است و لازم است در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

واگذاری 296 فقره از اسناد املاک غضب شده توسط پهلوی به مردم تاکستان

 سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم واگذاری ۲۹۶ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان که صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس در سالن استانداری قزوین برگزار شد، گفت: بازگرداندن املاک غصب شده توسط پهلوی به مالکان اصلی آن و به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است و در این بازگردانی منتی بر مردم نیست و لازم است در روند این واگذاری‌ها تسریع شود.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانهٔ چهل‌ودومین سالگرد انقلاب، لازم است این کار هر چه سریع‌تر به ثمر برسد، زیرا موضع انقلاب و امام‌خمینی(ره) برقراری عدالت و حق بوده است، بنابراین باید تلاش کنیم در راستای تحقق آمان‌های امام(ره) و انقلاب، حق را به حق‌دار برسانیم.

به گزارش فرتاک نیوز، فتاح در ادامه تأکید کرد: ما باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ کلیهٔ املاک علوی را واگذار کنیم؛ بخشی از طولانی شدن فرایند واگذاری این املاک به‌دلیل سخت و زمان‌بر بودن فرآیند تفکیک املاک است، صدور سند این املاک به‌نام مالکان موجب ایجاد ارزش افزوده برای این زمین‌ها خواهد شد و مالکانی که پیش‌ از این به‌دلیل نداشتن سند، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نبودند، می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که بنیاد مستضعفان عزم خود را برای بازگرداندن این املاک به مردم جزم کرده، تمامی اسناد تا پایان سال ۱۴۰۰ به مالکان آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

 

واگذاری 296 سند املاک علوی در تاکستان

در ادامهٔ این جلسه، سید فخرالدین علوی، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین عنوان کرد: به برکت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واگذاری املاک علوی در تاکستان در دستور کار قرار دارد و ۲۹۶ سند مالکیت به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال و به مساحت ۵۳ هکتار به مردم واگذارشده است.

وی افزود: واگذاری املاک غصب شده در قزوین و تاکستان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، تمام تلاش ما بر این است که این املاک را به صاحبان حقیقی انقلاب یعنی مردم بازگردانیم، بنیاد مستضعفان زمینه را فراهم کرد تا بیشتر این املاک به‌صورت رایگان به مردم واگذار شود.

علوی اظهار کرد: بی‌شک این واگذاری‌ها در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه انجام‌شده است و تا زمانی که واگذاری املاک به‌صورت کامل در تاکستان محقق نشود از پا نخواهیم نشست.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین در ادامه اشاره کرد: در واگذاری املاک بین افراد برخوردار و کم‌برخوردار تفاوت قائل شده‌ایم، املاک علوی مسکونی و زراعی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 3 هزار پرونده برای واگذاری تشکیل شود.

 

لزوم بازگشت اموال غصب شدهٔ مردم توسط پهلوی به صاحبان آن‌ها

رجب رحمانی، نمایندهٔ مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه عنوان کرد: زمانی فردی وابسته به آمریکا و انگلیس، ایران را هدایت می‌کرد که تنها هدف او خدمت به این کشورها بود، اما امروز مقام معظم رهبری فلسفهٔ وجودی رهبر را خدمت به مردم می‌داند.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و بیت‌المال در اسلام دارای اهمیت ویژه‌ای است و بسیار بر آن تأکید شده است، بنیاد مستضعفان نیز خوشبختانه در این حوزه ورود کرده است و تلاش می‌کند بیت‌المال را به مردم بازگرداند.

رحمانی در پایان تأکید کرد: تاکستان در جریان حوادث انقلاب نقش مهمی داشته است و لازم است املاک غصب شدهٔ مردم توسط خاندان پهلوی را هر چه زودتر به مردم این شهرستان بازگردانیم که خوش‌بختانه تاکنون گام‌های مثبت و مؤثری در این زمینه برداشته ‌شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان