//
کدخبر: ۲۹۸۶۰۷ //
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در تشریح چگونگی قتل وکیل مدافع کرمانشاهی :

تصویر سازی صدا و سیما از وکلا به عنوان افرادی سودجو زمینه ساز جرائم است/ حضور وکیل به معنای دفاع از جنایت نیست بلکه به معنای برقراری دادرسی عادلانه است

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در تشریح چگونگی قتل وکیل مدافع کرمانشاهی گفت: صدا و سیما به وکیل که بال فرشته عدالت است با دید نفرت می پردازد و به جای نشان دادن چهره واقعی از وکلا ، افرادی منفور و سودجو می سازد که زمینه ساز اینگونه جرائم است.


تصویر سازی صدا و سیما از وکلا به عنوان افرادی سودجو زمینه ساز جرائم است/ حضور وکیل به معنای دفاع از جنایت نیست بلکه به معنای برقراری دادرسی عادلانه است

در پی قتل مظلومانه وکیل مدافع بی دفاع "پریوش ظفری" که چند روز پیش در خیابان بنت الهدی کرمانشاه به ضرب گلوله به قتل رسید و به منظور تشریح جزئیات این فاجعه و ارائه گزارش در این خصوص، نشست خبری رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر بهروز رستمی رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اظهار تاسف و نگرانی از ماجرای پیش آمده در خیابان بنت الهدی کرمانشاه که منجر به قتل سه نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر شده است گفت: این پرونده با موضوع استرداد جهیزیه در شعبه ۶ دادگاه خانواده به وکالت خانم پریوش ظفری در حال انجام بود .

ایشان افزود: پس از تشکیل جلسه دادگاه و شنیدن شهادت گواهان مشاجره ای در محضر دادگاه رخ می دهد و زوج پس از خروج دادگستری با اسلحه ای غیر سازمانی که از قبل تهیه کرده است سبب ایجاد این فاجعه دردناک می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد : بعد از وقوع قتل دادستانی و بازپرس ویژه صحنه قتل با حضور در محل وقوع جنایت تحقیقات لازم را انجام و قاتل را روانه زندان می کنند.

ایشان بیان داشت: با پیگیری و درخواست انجام شده توسط کانون وکلای دادگستری استان در زمینه تسریع در روند انجام این پرونده قول مساعد اخذ شده و بازپرس ویژه قتل به قید فوریت و با دادرسی عادلانه بر این پرونده رسیدگی خواهد کرد و در این زمینه چند نفر از وکلای کانون هم آمادگی خود را برای دفاع از اولیای دم اعلام نمودند.

photo_2021-02-04_15-30-57

به گزارش فرتاک نیوز، رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: فضا برای مرتکبین اینگونه جنایت ها باید آنقدر تنگ شود که کسی فکر جنایت به سرش نیفتد و متولیان امر باید آنقدر احساس امنیت برای مجموعه دادگستری ایجاد کنند که  اینگونه افراد جرات ارتکاب چنین جرائمی را نداشته باشند.

وی نقش اصحاب رسانه را در تنویر افکار عمومی را نقش مهم و برجسته ای دانست و گفت: افراد خبر را از مجموعه دادگستری دریافت کنند و فضا را هیجانی و ملتهب ننمایند.

رستمی با اشاره به پخش فیلم و سریال های صدا و سیما که ید طولانی در نفرت افکنی و نقش وکیل دارد نیز بیان داشت: صدا و سیما به وکیل که بال فرشته عدالت است با دید نفرت می پردازد و به جای نشان دادن چهره واقعی، از وکلا، افرادی منفور و سودجو می سازد که در ایجاد چنین جرائمی بی تاثیر نیست و انتقادهای ما هم به جایی نمی رسد، تقاضا داریم در دیدگاه خود وکالت را کسب و کار تلقی نکنند که هدف وکیل برقراری عدالت است.

ایشان یادآور شد : هیچ دادرسی، بدون حضور وکیل عادلانه محقق نمی شود، وکیل آزاد است و وکیل وابسته نمی تواند بدون ترس از موکل خود دفاع نماید البته حضور وکیل به معنای دفاع از جنایت نیست بلکه به معنای برقراری دادرسی عادلانه است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان