//
کدخبر: ۲۹۸۴۳۶ //
در 10 ماهه امسال صورت گرفت

پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران در کرمانشاه

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه از پرداخت 340 میلیارد تومان خسارت در 10 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: طی این مدت 21 درصد افزایش پرداخت خسارت داشتیم.

پرداخت 340 میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران در کرمانشاه

جمال یوسفی در نشست خبری امروز (14 بهمن) با اشاره به اینکه با وجود شرایط بیماری کرونا بیمه ایران در تمام مدت یکسال اخیر با 100 درصد ظرفیت مشغول کار بود، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در 10 ماهه امسال 340 میلیارد تومان و به طور میانگین هفته‌ای هشت میلیارد تومان پرداخت خسارت در استان کرمانشاه داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد بیشتر شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی از سهم 60 درصدی خسارت اتومبیل در سرجمع پرداختی‌ها یاد کرد و ادامه داد: 12 درصد سهم پرداختی در حوزه درمان و مابقی نیز مربوط به سایر موارد مانند بیمه آتش‌سوزی و ... بوده است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای تسهیل در انجام امور بیمه شدگان، با وجود حساسیتی که در زمینه مسائل مالی بیمه شدگان وجود داشت، اما نرم افزارهایی برای انجام امور بیمه شدگان طراحی کردیم که شبانه‌روزی ارائه خدمات دارد.

یوسفی افزود: این روند باعث شده در زمینه پرداخت خسارت‌ها، از همه سال‌ها به روزتر باشیم.

وی در ادامه از برنامه‌های سراسری بیمه ایران برای کاهش مراجعات حضوری مردم برای خدمات بیمه هم یاد کرد و ادامه داد: طرحی در استان‌های خوزستان و تهران استارت خورده که در زمان تصادفات تا سقف سه میلیون تومان نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خسارت نیست و دو طرف خسارت می‌توانند در همان محل تصاویر تصادف را به اپلیکیشن یا سایتی که برای این منظور طراحی شده ارسال کنند و خسارت آنها ظرف مدت کوتاهی از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه از پیگیری برای اجرای هرچه سریع‌تر این طرح در کرمانشاه هم خبر داد و ابرازامیدواری کرد سال آینده شاهد تحقق آن باشیم.

جلوی تردد خودروهای بدون بیمه گرفته شود

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در زمینه حوادث خودرو نداشتن بیمه است که گاهی در جریان حوادث متحمل دیه‌های بسیار سنگین می‌‍شوند، افزود: از دستگاه‌های مربوطه تقاضا داریم جلوی تردد خودروهای بدون بیمه نامه گرفته شود تا با مشکلات جدی مواجه نشوند.

وی  اضافه کرد: معضل دیگری که با آن مواجهیم تکمیل نبودن مدارک افراد و یا عدم انطباق آنها هنگام تصادف است. برای مثال فردی که بیمه نامه دارد اما گواهینامه ندارد که در چنین شرایطی ابتدا بیمه خسارت را پرداخت می‌کند اما فرد دوباره باید خسارت پرداختی را به بیمه برگرداند.

یوسفی از مطالبات36 میلیارد تومانی که بیمه ایران در این زمینه در قالب 4300 پرونده دارد یاد کرد و ادامه داد: برای دریافت این مطالبات از مردم 50 تا 70 درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: اگر این مطالبات از سوی مردم پرداخت نشود مجبوریم از طریق ثبت اسناد و املاک برای توقیف اموال آنها اقدام کنیم که تقاضا داریم مردم اجازه ندهند کار به این وضعیت کشیده شود.

سرقت اموال دستگاه‌ها را پوشش می‌دهیم

یوسفی در ادامه بر لزوم توسعه پوشش بیمه بین دستگاه‌ها، کارخانجات و صنایع تاکید کرد و با بیان اینکه باید دستگاه‌های دولتی را نیز مجاب به استفاده از پوشش بیمه کنیم، خاطرنشان کرد: این امکان را داریم که سرقت اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌ها را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل بیمه ایران  استان کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد سرقت که امروز بسیاری از دستگاه‌ها با آن مواجهند و گاهی ارائه خدمات به مردم را با اختلال مواجه می‌کند، گفت: استفاده از بیمه می‌تواند این مشکل را تا حد قابل توجهی مرتفع کند.

یوسفی تاکید کرد: پوشش بیمه با تخفیفات مناسب نیز برای صنایع و کارخانجات کرمانشاه در نظر گرفته شده که می‌توانند در حوادثی مانند آتش سوزی و ... از آن استفاده کنند تا جلوی بیکاری کارگران و خوابیدن خط تولید گرفته شود.

به گفته مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه، برای همین منظور چهار نمایندگی فروش بیمه ایران با همکاری خانه صنعت و معدن در شهرک‎های صنعتی استان مستقر است تا صنایع را برای بیمه ترغیب کنند.

پوشش بیمه عمر ایران در کرمانشاه 1.8 درصد است

وی از تقویت شبکه فروش بیمه در استان در قالب 403 دفتر و نمایندگی حقیقی، حقوقی و بیمه عمر هم خبر داد و اظهار کرد: این روند تاکنون برای حدود 210 نفر اشتغالزایی داشته است.

یوسفی از تلاش بیمه ایران برای افزایش نفوذ بیمه عمر و زندگی در استان هم یاد کرد و گفت: اکنون در این زمینه پوشش 1.8 درصدی در استان داریم که برای ارتقا آن تلاش می‌کنیم.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای به تعدد شرکت‌های بیمه‌ای و تاثیر آن در افزایش پوشش بیمه داشت و افزود: اگر فعالیت این شرکت‌ها بر اساس علم و دانش و ریسک پذیری باشد، نقش قابل توجهی در ارتقا پوشش بیمه خواهد شد.

وی گفت: از زمان گسترش شرکت‌های بیمه‌ای سهم بیمه ایران از بیمه کشور از حدود 80 درصد به 35 تا 40 درصد رسیده است.

 منبع: ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان