//
کدخبر: ۲۹۷۱۵۷ //
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

رشد ۱۵۴ درصدی کشفیات قاچاق در کرمانشاه/انهدام ۲۳ باند و دستگیری ۲ هزار قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، بالغ بر 187 میلیارد و 290 میلیون تومان انواع قاچاق با تلاش ماموران پلیس در کرمانشاه کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۴ درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۱۵۴ درصدی کشفیات قاچاق در کرمانشاه/انهدام 23 باند و دستگیری 2 هزار قاچاقچی

سردار "علی اکبر جاویدان" در نشست رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با مدیران انتظامی کرمانشاه از تشکیل 2 هزار و 306 فقره پرونده قاچاق در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 13 پرونده تشکیل شده بود 15 درصد افزایش داشته ایم.

به گزارش فرتاک نیوز،سردار جاویدان در ادامه به تفکیک ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده پرداخت و گفت: از مجموع پرونده های تشکیلی سال جاری، 2 هزار و 96 پرونده کمتر از 100 میلیون تومان ارزش آنها بوده و 152 پرونده نیز ارزشی بین 100 تا 500 میلیون تومان داشته اند که به ترتیب 13 و 75 درصد نسبت به 10 ماهه سال گذشته رشد داشته اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه به پرونده های تشکیل شده بالای 500 میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 58 فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که نسبت به 36 پرونده سال گذشته، 61 درصد رشد نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری 2 هزار و 58 قاچاقچی در 10 ماه سپری شده از سال اشاره و اظهار کرد: این تعداد دستگیری نسبت به سال قبل که یک هزار و 650 نفر بوده، 25 درصد افزایش داشته است.

سردار جاویدان باندهای منهدم شده قاچاق را نیز 23 مورد ذکر کرد و گفت: امسال همچنین یک هزار و 164 دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای 17 طرح اختصاصی مقابله قاچاق کالاهای ممنوعه، کالاهای دخانی و سوخت و دام طی 9 ماهه خبر داد و گفت: ارزش کشفیات صورت گرفته در این طرح ها به بیش از 210 میلیارد تومان می رسد تا در مجموع کرمانشاه رتبه 16 کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های ماموران انتظامی استان و خصوصا پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: خوشبختانه اراده کافی برای این کار و برخورد با قاچاقچیان وجود داد که حاصل آن کشفیات خوب صورت گرفته، بوده است.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به نوپا بودن پلیس امنیت اقتصادی، خواستار تقویت بیشتر این پلیس از سوی ناجا به منظور ورود جدی تر آن در بحث های مربوط به جرائم خاص اقتصادی نظیر پولشویی، ارتشاء، فرار مالیاتی و ... شد و گفت: در استان نیز تلاش می کنیم امکانات مورد نیاز این پلیس را فراهم و از نظر نیروی انسانی نیز تقویت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان