//
کدخبر: ۲۹۷۰۲۵ //
رییس مرکز ملی فرش ایران:

فرش کرمانشاه نشان جمعی غرب کشور را می‌تواند به خود اختصاص دهد

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت:استان کرمانشاه به دلیل این‌ که بهترین و مرغوب‌ترین پشم (سنجابی) را در اختیار دارد می‌تواند به‌عنوان تأمین‌کننده پشم کل کشور تبدیل شود.

 فرش کرمانشاه نشان جمعی غرب کشور را می‌تواند به خود اختصاص دهد

دکتر رافع؛ رییس مرکز ملی فرش ایران، در نودمین جلسه کمیته فرش استان، با تقدیر از اقدامات استان در خصوص راه‌اندازی زنجیره ارزش پشم تا فرش گفت: اتفاقات بزرگی در حوزه فرش دست‌بافت در استان کرمانشاه افتاده است به طوری که توانسته بخش عمده‌ای از زنجیره ارزش فرش را تکمیل کند.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر رافع در ادامه تصریح کرد: استان کرمانشاه به دلیل این‌که بهترین و مرغوب‌ترین پشم (سنجابی) را در اختیار دارد می‌تواند به‌عنوان تأمین‌کننده پشم کل کشور تبدیل شود.

 رییس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: ما در حوزه فرش دست‌باف برند خاصی نداریم اما با کمک دستگاه‌های متولی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) توانستیم برای فرش دست‌بافت نشان جمعی بگیریم که در این راستا با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های خوبی که در استان کرمانشاه وجود دارد می تواند نشانه جمعی غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

photo_2021-01-20_12-54-58

وی در ادامه افزود: در کرمانشاهی که 30 هزار بافنده فرش وجود دارد، باید بهترین فرش های متناسب با آداب و رسوم و خلق اثرهای ماندگار این منطقه وجود داشته باشد و طرح‌ها و نقشه‌هایی بافته شود که متناسب با ذائقه‌های مختلف باشد.

رییس مرکز ملی فرش ایران در ادامه به حمایت‌های این مرکز از قالی بافان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده توسط مرکز ملی فرش ایران، از طریق صندوق بیمه عشایری و روستایی 460 هزار نفر را تحت پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور قرار دادیم که تاکنون 340 هزار نفر آن را ثبت کرده‌ایم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و بیمه ایران صورت گرفته تا پوشش های بیمه‌ای نظیر بیمه درمان و تکمیلی، حوادث و ... را به صورت اقساط در اختیار فرش بافان قرار دهیم و نیز یک وام قرض‌الحسنه به صورت کمک معیشتی و سرمایه در گردش در اختیار قالی بافان قرار گیرد.

 گفتنی است در ادامه سفر دو روزه رییس مرکز ملی فرش ایران به استان کرمانشاه، از نمایشگاه فرش دست‌باف کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید نمودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان