//
کدخبر: ۲۹۶۹۳۳ //

اهدای اعضای مادر ۲۳ساله اردبیلی جان ۸بیمار را نجات می‌دهد

مسؤول واحد شناسایی فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: نهمین اهدای عضو سال‌جاری استان اردبیل که مادری ۲۳ ساله بود، صبح امروز به تهران اعزام شد.

اهدای اعضای مادر ۲۳ساله اردبیلی جان ۸بیمار را نجات می‌دهد

معصومه نجفی زارع بعد از ظهر امروز اظهار کرد: صبح امروز نهمین بیمار اهدای عضو استان اردبیل که مرگ مغزی شده بود جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی افزود‌: «سمانه کوهی هیر» ۲۳ ساله ساکن روستای خیارک و دارای ۲ کودک خردسال بود که روز جمعه ۲۶ دی‌ماه به دلیل تصادف با خودرو، دچار خون‌ریزی مغزی شده و به بیمارستان فاطمی اردبیل انتقال و در بخش ویژه و تحت مراقبت مخصوص تحت نظر و درمان بودقرار گرفت.

مسؤول واحد شناسایی فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متاسفانه یک روز بعد، وضعیت بیمار بسیار وخیم شده و در روز بعد نیز اندک علائم حیاتی هم از دست رفت و مرگ مغزی اتفاق افتاد.

نجفی زارع بیان داشت: با بررسی پزشکان متخصص بیمارستان فاطمی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و پزشکی قانونی اردبیل، مرگ مغزی بیمار تایید و طبق شرایط موجود بیماری کووید-۱۹ از بیمار تست PCR گرفته شد که خوشبختانه منفی بود.

وی ادامه داد: خانواده محترم و فداکار بیمار، پس اطلاع از مرگ مغزی عزیز خود، به شکل داوطلبانه رضایت خود برای اهدای عضو را اعلام کردند که جا دارد از تصمیم ایثارگرانه این خانواده فهیم نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم که با این تصمیم مهم خود، جان چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش فرتاک نیوز، مسؤول واحد شناسایی فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: پس از انجام اقدامات لازم، بیمار صبح امروز جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد و امروز بعد از عمل برداشت عضو انجام خواهد شد.

نجفی زارع بیان کرد: با توجه به رضایت فداکارانه خانواده بیمار جهت اهدای کلیه اعضای واجد شرایط، قلب، کلیه‌ها، کبد و نسوج بیمار برداشت و اهدا خواهد شد و با این اهدا، جان ۸ بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از آغاز سال‌جاری تا به امروز در سطح استان اردبیل ۴۳ بیمار مرگ مغزی که توان اهدای عضو داشتند، شناسایی شده است که از این تعداد تست کرونا ۲۲ بیمار مثبت بود و روند اهدای عضو متوقف شد.

مسؤول واحد شناسایی فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: هر بیمار مرگ مغزی به طور میانگین جان ۶ بیمار را از مرگ حتمی نجات می‌دهد و با عدم رضایت خانواده‌ها بسیاری از بیماران نیازمند اهدا عضو، برای همیشه از ادامه حیات و زندگی خود محروم می‌شوند.

وی گفت: بنابراین از آغاز سال‌جاری ۹ اهدای عضو انجام شده است و از عموم اقشار مردم، مسؤولان، خیرین و چهره‌های  هنری- ورزشی استان که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح هستند، دعوت می‌شود برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو در استان اردبیل پیش قدم شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان