//
کدخبر: ۲۹۶۷۱۴ //

خسارت زمین لرزه غرب هرمزگان بطور دقیق ارزیابی می شود

استاندار هرمزگان گفت: ارزیابی دقیق میزان خسارت زمین لرزه در روستاهای شهرستان بندرلنگه واقع در غرب استان در حال انجام است.

خسارت زمین لرزه غرب هرمزگان بطور دقیق ارزیابی می شود

فریدون همتی شامگاه یکشنبه با اشاره به پس لرزه های پی در پی در غرب هرمزگان بر ضرورت حفظ آمادگی تمامی دستگاه های مسوول در این زمینه تاکید کرد و افزود: دهیاران در این منطقه پیش بینی‌های لازم به ویژه در شهرستانهای قشم ، خمیر و بندرلنگه جهت احتمال اسکان اضطراری را داشته باشند و مسائل و مشکلات را سریع به فرمانداران گزارش کنند.
وی از ادامه خدمات رسانی به زلزله زدگان در شهرستان بندرلنگه توسط دستگاه های امدادی و فرمانداری با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و بیان داشت: جهت رفاه شهروندان منطقه زلزله زده اقلام مورد نیاز در این منطقه توزیع شده است.
به گزارش فرتاک نیوز، استاندار هرمزگان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان و مدیریت بحران استانداری، علاوه بر توزیع اقلام زیستی، اقلام خوراکی مورد نیاز تهیه و دستور توزیع داده شده است.
همتی تاکید کرد: رفع کامل مشکلات مناطق زلزله زده به طور جدی در دستور کار اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان بوده و مدیریت بحران استانداری نیز بر روند خدمات رسانی و انجام هماهنگی و پشتیبانی‌های لازم نظارت خواهد کرد.
زازله بامداد شنبه ۵.۵  ریشتر در عمق ۱۹کیلومتری، ۶.۲۰دقیقه  ۴.۵ ریشتر و ۷ کیلومتری و ۳.۸ریشتری ساعت۱۸.۴۸ امروز در عمق ۹ کیلومتری رخ داده که به جز یک نفر مصدومیت سطحی، موجب ترک خوردگی بیش از ۱۹۰واحد مسکونی در روستاهای دژگان، کلاتو و سایه خوش بندرلنگه شد.
استان هرمزگان یکی از کانون‌های اصلی زلزله در کشور است که هرسال شاهد زلزله های بزرگ وکوچک بوده اما بواسطه اینکه بیشتر این زلزله ها در اعماق زمین و کانون آن‌ها دریا بوده خسارت بیشتر ترک خوردگی و ریزش آوار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان