//
کدخبر: ۲۹۳۸۳۰ //
‍ شهردار کرمانشاه خواستار شد؛

پیش بینی حق بیمه سهم رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۱۴۰۰

شهردار کرمانشاه طی مکاتبه ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه خواستار برقراری بیمه تامین اجتماعی ویژه رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری کرمانشاه شد.


پیش بینی حق بیمه سهم رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه سال 1400

دکتر سعید طلوعی در راستای حمایت و پیگیری مطالبات صنفی و به حق خانواده بزرگ ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری طی مکاتبه ای با نمایندگان شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق خواستار پیش‌بینی حق بیمه سهم رانندگان ( تاکسی،اتوبوس،آژانس) در بودجه سال 1400 شد.

به گزارش فرتاک نیوز، در این نامه آمده است که: ناوگان حمل و نقل عمومی در زمره مشاغل حساس سخت و پر خطر قرار دارند به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا و به دلیل ماهیت فعالیت آنان روزانه با افراد زیادی مرتبط بوده که این موضوع خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا را دوچندان می‌کند، در حال حاضر متاسفانه از سال ۹۳ تاکنون موضوع بیمه تامین اجتماعی این قشر زحمتکش به دلیل عدم پیش‌بینی منابع در بودجه سنواتی کشور مسکوت مانده و دارندگان متقاضی بیمه تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

طلوعی آورده است که: سهم پرداختی بیمه رانندگان ۲۷ درصد است که ۱۳ درصد آن توسط راننده و ۱۳ و نیم درصد آن توسط دولت به تامین اجتماعی پرداخت می گردد اما ۱۳ و نیم درصد سهم دولت از بودجه سال ۹۴ به بعد از منابع محل حاصل از هدفمندی یارانه ها تامین می‌شد در بودجه کشور حذف شده است.

شهردار کرمانشاه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شد: به توجه به شرایط حاکم و شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی خاصه در ایام اپیدمی کرونا مستدعیست که ترتیبی اتخاذ فرمایید که موضوع حق‌بیمه سهم دولت برای رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی تا رانندگان و خانواده آنان نیز بتوانند از امکانات بیمه و بازنشستگی و به تبع آن امنیت شغلی برخوردار گردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان