//
کدخبر: ۲۹۱۰۰۳ //

بررسی علل خودکشی در کرمانشاه

کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با بررسی عوامل متعدد، پنج علت به عنوان عوامل اصلی خودکشی در استان شناسایی شده اند.

بررسی علل خودکشی در کرمانشاه

وحید فیض اللهی در جلسه امروز (18 آذر) کارگروه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به قرار گیری کرمانشاه در میان استان های با نرخ بالای خودکشی در کشور، گفت: میانگین نرخ خودکشی در کشور 6.2 نفر در صدهزار نفر جمعیت است که این میزان در استان بالاتر است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: متاسفانه دراستان هم میزان اقدام به خودکشی و هم فوت ناشی ازخودکشی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

فیض اللهی تصریح کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته در سال 1398، میزان خودکشی در سنین 15 تا 34 سال بیشتر بوده است.

زنان بیشتر اقدام می کنند، مردان بیشتر می‌میرند

این مسئول افزود: همچنین بر اساس این بررسی اقدام به خودکشی در زنان بیشتر بوده، اما در مردان فوت ناشی از خودکشی بالاتر است، چرا که عمدتا از روش های خشن برای خودکشی استفاده می کنند.

وی افزود: میزان اقدام به خودکشی در افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل است، اما در مرگ ناشی از خودکشی تفاوت چندانی بین این دو گروه وجود ندارند.

این کارشناس سلامت روان خاطرنشان کرد: در تحلیل عوامل موثر در خودکشی، پنج عامل ابتلا به اختلالات روانی، تعارضات خانوادگی و زناشویی، اعتیاد، بیکاری و بیماری های جسمانی و صعب العلاج بیش از همه عوامل در خودکشی نقش داشته است.

فیض اللهی از تدوین 10 استراتژی برای مقابله با خودکشی در استان خبر داد وافزود: از جمله مهمترین آنها می توان به آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل ارائه خدمات مشاوره، بیماریابی و درمان افراد اقدام کننده به خودکشی، شناسایی و درمان بیماران مزمن روان، کاهش دسترسی به مواد و وسایل خطرزا و ... اشاره کرد.

وی از پیگیری تدوین سند پیشگیری و مقابله با خودکشی در استان خبر داد وافزود: در این سند وظایف دستگاه ها و برنامه های آنها مشخص شده و قرار است این سند در اختیار دستگاه های عضو کارگروه قرار گیرد تا نظر آنها اخذ شده و به جمع بندی جهت تدوین این سند برسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان