//
کدخبر: ۲۹۰۹۲۷ //
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تشریح کرد:

اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره ایمنی و ترافیک

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه، به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اقدامات صورت گرفته در اداره ایمنی و ترافیک استان کرمانشاه را تشریح کرد.

 اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره ایمنی و ترافیک

 فریبرز کرمی گفت:طی آذر ماه سال گذشته تا آذر ماه سالجاری ۴۰ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی انجام شده است که در این مراکز ۳۶ هزار و ۶۹۶ ناوگان سنگین معاینه فنی شده است، استان کرمانشاه داری ۶ مرکز مکانیزه معاینه فنی سنگین می باشد که از سال گذشته تا کنون ۱ مورد مجوز جهت نیز جهت احداث یک مرکز معاینه فنی سنگین صادر شده است.

کرمی گفت: ۶۷۷ مورد  نظارت برعملکرد مدیران فنی شرکتهای کالا و مسافر انجام شده و ۶۵ مورد بازدید از مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر داشته ایم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در ادامه افزود: در حوزه ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها- ارتقای ایمنی عابرین پیاده ۱۱ محورانجام شده و ۳۲۰ نفر ساعت در فضایی مجازی و در قالب برنامه شاد دوره آموزشی ایمنی ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه راهها برگزار شده است.

کرمی افزود: در جهت ایمن سازی راکبین موتورسیکلت ۱۷۵ کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهدا شده است  و۳۲۰ ساعت نفر برای راکبین موتور سیکلت کلاس آموزشی برگزار کرده ایم  و ۱۱۵۰ مورد نصب شبرنگ و آشکار سازی ادوات کشاورزی، وانت بار، موتور سیکلت ها ۵۹ مورد تحویل تجهیزات ایمنی از قبیل کپسول آتش نشانی، تجهیزات کمک های اولیه را به رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بار داشته ایم و ۹۲۰ مورد نصب شبرنگ بر روی وسایل نقلیه باری جهت آشکار سازی آنها انجام شده است.

وی افزود: ۱۵۶۵ مورد کنترل تردد ناوگان مسافری توسط سامانه سپهتن که ۱۲۲ مورد از این تخلفات به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شده است و ۱۹۹۶ مورد تخلفات مربوط به اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل که در استان بررسی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و ترافیک می توان به برگزاری ۵ جلسه کمیسیون ایمنی با حضور مقامات ارشد استانی و کارشناسان حوزه حمل و نقل، پلیس راه  و ۱۴ جلسه مشاور تحلیل تصادفات استان با کارشناسان استانی نام برد.

وی از دیگر اقدامات اداره ایمنی و ترافیک را ۳۴ مورد بازدید و نظارت بر عملکرد باسکولهای ثابت پلیس راه و۷۱ مورد گشت دروازه ای کنترل اضافه تناژ و تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی و یک مورد احداث سکوی استقرار پلیس راه درحاشیه محور مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: در زمینه فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک اقداماتی نیز انجام شده است که مهمترین این موارد برگزاری ۵۳ نفر ساعت دوره آموزشی فرهنگی برای کودکان کار و ۵۲ نفر، ساعت برگزاری طرح آموزشی فرهنگی ایمنی کودکان در محورهای سطح استان کرمانشاه و ۲۸ طرح در ضمینه ایمنی و ترافیک  در فضای مجازی جهت ارتقای ایمنی کاربران جاده ای (دانش آموزان و دهیاران و ...) و ۴ جلسه کمیته بازدید ایمنی استان از دیگر اقدامات اداره ایمنی و ترافیک می باشد.

کرمی افزود : برای با هرچه بالاتر بردن سطح ایمنی و ترافیکی  فعالیت های انجام شده که شاخص ترین این اقدامات تشکیل اکیپ نظارتی و بازدید از مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگین بصورت مستمر با بهره گیری از بخش خصوصی، پیگیری و تحقق تشکیل دو زیرگروه کمیسیون ایمنی به نام های کمیته بازدید ایمنی راهها و کمیته بررسی تصادفات مهم، به کار گیری و انعقاد قرارداد با مشاور پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه جهت مطالعه و تجزیه و تحلیل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در جهت پایین اوردن آمار تصادفات جاده ای از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان