//
کدخبر: ۲۹۰۵۳۷ //
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها از سوی وزیر کشور ابلاغ شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌های کشور مصوبه شهریور ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران برای اجرای ماده (۲) اصلاحیه آیین نامه استخدامی دهیاری‌ها، تهیه و به استانداران ابلاغ شد.


ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها از سوی وزیر کشور ابلاغ شد

به گزارش فرتاک نیوز؛ منوچهر فخری صبح امروز شنبه ۱۵ آذر ماه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها متناسب با درجه هر دهیاری تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان و یا بخش و همچنین دارا بودن ظرفیت گردشگری به درجه‌های یک تا ۶ تقسیم‌بندی شدند.

وی ادامه داد: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر دهیاری‌های ۱۴ روستای استان سمنان رتبه ۶ و دهیاری‌های ۱۸ روستای استان رتبه پنج را کسب کردند.

فخری یادآور شد: دهیاران روستاهای قلعه نوخرقان، میقان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست در دهستان دامنکوه شهرستان دامغان، دهیاری روستای خیرآباد و اعلاء در شهرستان سمنان در درجه‌بندی رتبه ششم را از آن خود کردند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد کالپوش، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب کردند.

وی بیان کرد: سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شدند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه پنج و ۶ و بقیه روستاها دارای دهیاری استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.

فخری درباره نحوه درجه‌بندی دهیاری‌ها افزود: استانداری در مرحله نخست درجه‌بندی دهیاری‌ها را بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام می‌دهد و پس از تایید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، درجه دهیاری‌ها برای بررسی و تایید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت:

ابلاغ ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها گامی مهم و موثر در توسعه روستاها است.

سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۶ روستای استان هم دهیاری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان