//
کدخبر: ۲۹۰۱۲۴ //

فراخوان نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" منتشر شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" در سمنان خبر داد.

فراخوان نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" منتشر شد

به گزارش فرتاک نیوز ،عباس بابایی گفت: جشنواره ملی عکس شهریاران در سه بخش اصلی بخش تجربه (عمومی) ویژه کودکان و خانواده ها، بخش حرفه ای و بخش شهرداری ها برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: بخش تجربه (عمومی) ویژه کودکان و خانواده ها طراحی شده ، در این بخش  ، کودکان ،عکس هایی که با تلفن همراه یا با دوربین های دیجیتال ساده به تنهایی یا با کمک والدین می گیرند می توانند به جشنواره ارسال کنند.بخش حرفه ای  نیز شامل تک عکس ، مجموعه عکس می باشد . دربخش شهرداری ها ،کلیه شهرداری های سراسر کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی می توانند نسبت به ارسال ایده ها و خلاقیت های اجرا شده در قالب عکس اقدام نمایند.

دکتر بابایی ، موضوع و محور اصلی این جشنواره را کودک و توسعه پایدار شهری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: کودک و محیط زیست، کودک و فضای بازی ایمن، کودک و مشارکت در تصمیم گیری شهری، کودک و معماری شهری، کودک و آئین های سنتی ملی و مذهبی، کودک و نشاط افزایی، کودک و کتابخوانی، کودک و هویت شهری از جمله موضوعات بخش‌های مختلف نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در ادامه اظهار داشت: با توجه به انتخاب شهر سمنان به عنوان یکی از 12 شهر پایلوت دوستدار کودک، برگزاری این رویداد ملی و بین المللی می تواند به دریافت نشان و برند "شهر دوستدار کودک" یونیسف کمک شایانی نماید.

عباس بابایی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار تا دوشنبه 15 دی ماه 1399 است و علاقه مندان جهت اطلاع بیشتر از فراخوان، جوایز جشنواره و نحوه ارسال آثار می توانند به سایت www.shahryaran.semnan.ir  مراجعه نمایند.

وی، آشنایی کودکان و خانواده های ایرانی با معیارها و ملاک های یک شهر استاندارد برای زندگی راحت و ایمن، آشنایی کودکان و خانواده های ایرانی با آداب و رسوم زندگی شهری اقوام مختلف، شناسایی استعدادهای برتر هنری در میان کودکان و نوجوانان، همگرایی ملی در حوزه تولید محتوای هنری در قالب عکس در راستای کمک به مدیریت کلان شهری، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری حوزه کودکان و کمک به انتشار گسترده تر آثار بویژه در فضای مجازی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

نخستین جشنواره ملی "عکس شهریاران" با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و خبرگزاری ایرنا استان سمنان برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان