//
کدخبر: ۲۸۹۹۷۲ //

هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که وضع کیفی هوای تمام شهرستان های استان البرز در حالت اضطرار و قرمز قرار گرفته است.

هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار گرفت

فردین حکیمی روز سه شنبه افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان و با توجه به شرایط پایداری و سکون هوا هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم برای تمام گروه ها می باشد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهار داشت: از این رو توصیه می‌شود، با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی، افراد مبتلا به این بیماری ها،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

حکیمی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره و از جمله توصیه های عمومی که بایستی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.

وی همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز،  خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فراروده های نفتی و... دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان