//
کدخبر: ۲۸۶۸۲۷ //

تمدید مهلت نام نویسی در طرح ملی مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان در طرح ملی مشاغل خانگی خبر داد.

تمدید مهلت نام نویسی در طرح ملی مشاغل خانگی

مهرداد جهاندیده اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت (طرح ملی توسعه مشاغل خانگی) را در ۳۱ استان کشور با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش دهد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان اینکه در استان نیز این موضوع با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می شود و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند، اظهار داشت: ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و با تمدید صورت گرفته، تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

جهاندیده افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تاکید کرد:  امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال "جهش تولید" باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان