//
کدخبر: ۲۸۶۵۴۶ //

موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها رفع توقیف می شوند

رئیس پلیس راهنمائی ورانندگی استان از ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی موجود در پارکینگ‌های استان از ۱۷ آبان خبر داد.

موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها رفع توقیف می شوند

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت : در راستای تسهیلات جدید برای مردم، دستورالعمل صادره موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ های استان از هفدهم آبان با شرایط اعلامی ترخیص می شوند.

به گزارش فرتاک نیوز؛وی افزود: بر اساس این دستورالعمل مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی خود و اسناد موتورسیکلت به پلیس+۱۰ و یا برنامه کاربردی "پلیس من" و در صورت لزوم یگان توقیف کننده مراجعه و درخواست ترخیص موتور سیکلت خود را ثبت و تسلیم مرجع مربوطه کنند.

سرهنگ شیری در ادامه به الزامی بودن مدارک مورد نیاز جهت ترخیص اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور مالک و متصرف قانونی و ارائه مدارک موتورسیکلت شامل سند مالکیت (برگ سبز) کارت موتور، سند کارخانه سازنده و بیمه نامه شخص ثالث الزامی می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمائی ورانندگی استان در خصوص سایر امتیازات در نظر گرفته شده برای صاحبان موتورسیکلت‌های رسوبی تصریح کرد: موتورسیکلت‌های که فاقد پلاک یا بیمه نامه شخص ثالث و همچنین فاقد گواهینامه رانندگی باشند می‌توانند باسپردن تعهد نامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان شماره‌گذاری و اخذ بیمه شخص ثالث، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد : با عنایت به این که برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت‌ها ۸ سال است، شرط ترخیص برای اینگونه موتورسیکلت‌ها مدت مذکور می‌باشد.

سرهنگ شیری یادآوری کرد: مالک و نماینده قانونی وی در زمان ترخیص ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های قانونی شامل جریمه‌های رانندگی و هزینه انتقال و پارکینگ خواهند بود.

رئیس پلیس راهور همچنین با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، گفت: مالکان موتورسیکلت‌های رسوبی به منظور بهره مندی از مزایای این طرح 2 ماه فرصت دارند جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی در پایان از وجود ۸ هزار و ۸۱۲ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان که شرایط ترخیص را دارا هستند خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان