//
کدخبر: ۲۸۶۰۹۷ //

اعلام جزئیات خرید زعفران در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار سطح از مزارع استان خراسان‌جنوبی زیر کشت زعفران است، اظهار کرد: با پیگیری‌های متعدد امسال نیز با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از افت قیمت، خرید حمایتی این محصول ارزشمند توسط دولت انجام می‌شود.

اعلام جزئیات خرید زعفران در خراسان جنوبی

غلامرضا قوسی، امروز پنج شنبه ۱۵ آبان ماه به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در خراسان‌جنوبی به شهرستان قاین با پنج هزار و ۷۹ هکتار اختصاص دارد.

به گزارش فرتاک نیوز، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خرید حمایتی طلای سرخ از چند روز قبل آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، بیان کرد: پیشنهاد شده مهلت خرید زعفران تا ۳۰ دی‌ماه نیز تمدید شود.

وی از تعیین چهار مرکز برای خرید حمایتی زعفران خراسان‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد: مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سرایان، فردوس محصول استراتژیک زعفران امسال را از زعفران‌کاران استان خریداری می‌کنند.

قوسی با تأکید بر اینکه خرید حمایتی زعفران به دو روش بورس کالا و فیزیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: در روش بورس کالا زعفران با معرفی مدیریت‌های جهاد کشاورزی تحویل انبارهای بورس قرار می‌گیرد و از طریق نمادهای بورسی زعفران قابل عرضه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در روش خرید فیزیکی کشاورزان با مراجعه به مراکز خرید تعاون روستایی با معرفی‌ جهاد کشاورزی زعفران را در اختیار مراکز خرید قرار می‌دهند و کارشناسان از لحاظ ظاهری زعفران را بررسی و ۳۰ درصد قیمت زعفران به‌صورت وجه نقد و مابقی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی طی مدت سه ماه قابل پرداخت است.

قوسی، قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران نگین را ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب را ۱۱ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: اولویت خرید حمایتی زعفران با کشاورزان زعفران‌کار استان است و سقف خرید زعفران از هر کشاورز  ۱۰ کیلوگرم تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد:  پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود که برآورد می‌شود تولید زعفران نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان