//
کدخبر: ۲۸۳۸۷۹ //

۱۵۰۰ واگن مترو در تهران کم داریم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بزرگ با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ واگن مترو در تهران وجود دارد گفت: بسیاری از این واگن‌ها فرسوده‌اند و این ناوگان به یک هزار و ۵۰۰ واگن دیگر نیاز مبرم دارد.

۱۵۰۰ واگن مترو در تهران کم داریم

سید مناف هاشمی ظهر سه‌شنبه با تبریک هفته ناجا در همایش تقدیر از نمونه‌های ترافیکی پایتخت در ستاد فرماندهی فاتب افزود: پلیس حافظ امنیت است و کمک مردم می‌تواند در موفقیت پلیس موثر باشد.

وی ادامه داد: امروز حمل‌ونقل عمومی تهران مشکلات زیادی دارد و بیش از ۹ سال است که نتوانسته‌ایم برای نوسازی این ناوگان کاری انجام دهیم زیرا در ادوار گذشته دولت ۸۲ درصد و شهرداری ۱۸ درصد از بودجه تهیه اتوبوس را پرداخت می‌کرد اما امروزه شهرداری پایتخت توان پرداخت هزینه سه میلیارد تومانی بابت هر اتوبوس را ندارد.

به گزارش فرتاک نیوز، هاشمی با بیان اینکه در شان مردم تهران نیست که سوار تاکسی‌های فرسوده شوند اظهار داشت: در این شرایط کسی نباید به فکر رانت و مال اندونزی باشد زیرا ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت باید جای خود را به خودروهای جدید دهد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید وارد سامانه حمل‌ونقل عمومی تهران شود، البته هدف‌گذاری شهرداری پایتخت یک‌هزار دستگاه بود اما سازندگان داخل کشور قادر به ساخت این تعداد نبودند و قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه با سازندگان بسته شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۱۵ ایستگاه مترو در تهران باید افتتاح شود و شهرداری در حال تنظیم قرداد خرید ۱۰۵ دستگاه اظهار داشت: با توجه به تورم و گرانی حاصل از تحریم‌ها، قشر آسیب‌پذیر جامعه(رانندگان تاکسی. مترو و اتوبوس) با وجود تمام مشکلات در کنار ما هستند و دستگاه‌های ذیربط باید به وضعیت معیشتی این عزیزان توجه داشته باشند.

هاشمی افزود: در تصادفات ترافیکی شهر تهران، شهرداری در کنار پلیس تمام نقاط حادثه خیز پایتخت را شناسایی و به شکل روزانه اصلاح هندسی می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: در تصادفات شهری سال گذشته ۶۰۰ کشته در تهران داشتیم و باید کمک کنیم که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان