//
کدخبر: ۲۸۲۸۶۲ //

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان؛

سرورها و سامانه‌های الکترونیکی شهرداری سمنان اینترانتی شدند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان؛

به گزارش فرتاک نیوز ، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهار کرد: امروزه یکی از مهمترین موضوعات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع امنیت و کیفیت بسترهای ارتباطی می باشد. در همین راستا این سازمان جهت دستیابی به اهداف خود در این خصوص موضوع بکارگیری شبکه اینترانت کشوری جهت افزایش ضریب امنیت و تسهیل ارتباطات و به اشتراک گذاری منابع را در دستور کار خود قرار داد.

 وی افزود شبکه ملی اطلاعات معروف به اینترانت ملی ایران توسط شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌ای مبتنی بر قرارداد اینترنت (IP) است به صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند به هیچ ‌وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه‌های اینترانت و خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود.

 وحید پرویزی در خصوص مزایای فوق العاده اجرای این پروژه گفت: یکی از مسائلی که در شبکه ملی اطلاعات پر اهیمت است موضوع شناسایی تمام کاربران متصل به اینترنت در کشور است. همچنین وجود شبکه ملی اطلاعات موجب می‌‌شود از انتقال ترافیک‌های اضافی جلوگیری شده و امکان استفاده‌های بهتر از نشانی‌های اینترنتی یا آی پی هم به وجود  آید.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهار کرد منطقی نیست که تبادل اطلاعات درون سازمانی ما در سازمان‌ها، نهادها و بانک‌های کشور روی بستر اینترنت جهانی صورت بگیرد تا ریسک هک شدن اطلاعات حساس مردم و دولت وجود داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان