//
کدخبر: ۲۸۱۷۳۹ //
در جلسه هماهنگی مقابله با ویروس کرونا مطرح شد؛

تعداد افراد بستری شده از مرز ۵۰۰ نفر گذشت/ توقیف ۲۲۰ خودرو تاکسی در کرمانشاه به دلیل عدم استفاده از ماسک/ تاکنون فرد مبتلا به کرونا در سازمان پسماند شهرداری مشاهده نشده است

جلسه هماهنگی مقابله با ویروس کرونا با حضور نمایندگانی از استاندار ، فرماندار، شهردار و مجموعه مدیریت شهری امروز سیزدهم مهر ماه ۹۹ در تالار شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

تعداد افراد بستری شده از مرز ۵۰۰ نفر گذشت/
توقیف ۲۲۰ خودرو تاکسی در کرمانشاه به دلیل عدم استفاده از ماسک/  تاکنون فرد مبتلا به کرونا در سازمان پسماند شهرداری مشاهده نشده است

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ابتدای این جلسه گفت:  امروز تعداد افراد بستری و pcr مثبت در استان از مرز ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

 وی افزود: در مرگ و میرها بر اثر بیماری کرونا  افراد جوان و کودکان بدون بیماری زمینه‌ای هم مشاهده می شوند و در بیماران بهبود یافته نیز عوارض ناشی از کرونا طی چند ماه بعد هم قابل مشاهده است.

شکیبا بیان داشت : با شرایط موجود نباید منتظر واکسن این بیماری باشیم چرا که واکسن کرونا امسال به کشور ما وارد نخواهد شد و شرایط سختی را هم در پیش خواهیم داشت وتنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است که پیشگیری نیز از طریق فرهنگ سازی انجام خواهد گرفت.

photo_2020-10-04_17-27-47

وی یکی از کانون های انتقال بیماری کرونا را مرکز میوه و تره بار عنوان کرد و گفت: کنترلی در این مکان  ها دیده نمی شود و تعطیلی این اماکن نیز با وجود شرایط بد اقتصادی کار درستی نیست ولی باید نظارت های بیشتری انجام گیرد.

 شکیبا با اشاره به حضور مردم در پارک ها و فضای سبز بدون ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، این مکان ها را محلی برای انتقال بیماری دانست و افزود: باید در این زمینه نیز برنامه ریزی شود.

وی آرامستان ها را یکی دیگر از کانون های ابتلا به کرونا برشمرد و تصریح کرد : هرچند تمهیدات خوبی در این زمینه انجام گرفته ولی کافی نیست و باید شرایط را طوری مهیا کرد که از تجمع در این مکان پرهیز شود .

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی است و در این زمینه باید نظارت بیشتری بر اتوبوس ها و تاکسی ها انجام گیرد.

این مقام مسئول دست فروشان موادغذایی، نگه داشت و کشتار غیر مجاز ، پسماند شهری و زباله گردی ،میادین دام و ترمینال شهید کاویانی را از جمله کانون های دیگر در تشدید بیماری کرونا برشمرد و اظهار داشت: مردم به شهرداری اعتماد دارند انتظار داریم شهرداری بر این موارد نظارت بیشتری داشته باشد.

در ادامه این جلسه سجاد سلیمانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه به ارائه عملکرد این سازمان در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا پرداخت و گفت: سازمان تاکسیرانی تاکنون با ارسال ۶۳ هزار پیامک آموزشی برای رانندگان و نصب ۳۰ هزار بنر در سطح شهر و فضای مجازی در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کنار دیگر ارگانها خدمت رسانی کرده و مردم را به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ترغیب نموده است.  

 مدیر عامل سازمان حمل و نقل مسافر کزمانشاه تصریح کرد :به رغم اینکه رویکرد بخش حمل و نقل ارشادی است ولی رویکرد ما‌قهری بوده و در این زمینه ۲۲۰ خودرو تاکسی و ۱۱ دستگاه اتوبوس به دلیل عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک توقیف شده اند و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد رانندگان تاکسی از ماسک استفاده می کنند.

سلیمانی گفت: سازمان تاکسیرانی با همکاری ارتش مکانی را جهت ضدعفونی کردن تاکسیها در میدان آزادی آماده سازی کرد و با استفاده از اکیپ های ثابت و سیار در میادین اصلی و خطوط تاکسی، فرودگاه و ترمینال توانستیم شرایط را برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مهیا کنیم.

 وی در ادامه گفت: با وجود همه سختی ها و شرایط موجود تا کنون حتی یک مورد فوتی در  میان  رانندگان حمل و نقل عمومی نداشته ایم.

در ادامه این جلسه مهدی عبدالمالکی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز گفت: یکی از زحمتکش ترین بخش ها بخش مدیریت شهری است و براساس تمهیدات انجام شده در ستاد کرونا تمامی کلاسها و همه فعالیت های ورزشی و آموزشی تعطیل گردید ولی تلاش ما همچنان ادامه دارد و کلاسها را در فضای مجازی برگزار کردیم و عروسکهایی را نیز در سطح شهر برای آگاهی مردم از این ویروس منحوس طراحی کردیم که هم اکنون پنج کلان شهر این عروسک ها را از ما قرض گرفته اند

 عبدالمالکی شاخص ترین کار در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری را تولید و توزیع ۶۰۰ هزار ماسک غالباً رایگان بوده و در ایام محرم نیز ۶۰ هزار ماسک بین هیئت های مذهبی توزیع شد و در ۱۰ مرحله نیز بسته های ایمن سازی بین پاکبانان توزیع شد.

معاونت اجرایی سازمان پسماند نیز گفت: ما در سازمان پسماند به دلیل ارتباط با ماسکهای آلوده در کانون ویروس کرونا قرار داریم ولی خوشبختانه طی این مدت به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنون حتی یک مورد بیمار مبتلا به کرونا در این سازمان مشاهده نشده است و با همت معاونت بهداشت خدمات شهری پرسنل سازمان پسماند نیز واکسینه شده اند .

 

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود: در مدت شیوع ویروس کرونا به طور مکرر ماشین های دفع زباله و مخازن آنها شستشو و ضد عفونی می شود.

معاون اجرایی سازمان پسماند تصریح کرد: روزانه محل دپو و سکوی زباله واقع در میدان شهدا ضد عفونی و گندزدایی میشود و چند روز یکبار نیز مسیر حرکت ماشین ها تا دپو را ضدعفونی می کنیم.

در ادامه این جلسه معاونین و نمایندگانی از سازمان آرامستانها، بازار میوه و تره بار و شهرداری مناطق به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

 شایان ذکر است براساس موضوعات مطرح شده در این جلسه مشکلات موجود در ستاد استانی کرونا مطرح خواهد شد و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان