//
کدخبر: ۲۸۱۶۲۱ //

ثبت ۱۳ وقف جدید در لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ وقف جدید در لرستان به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۳ وقف جدید در لرستان

حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی امروز ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ثبت ۱۳ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در لرستان، اظهار کرد: بیشتر این موقوفات زمین و با نیت احداث مسجد و حسینیه بوده است.

وی با بیان این‌که ارزش ریالی این موقوفات جدید بیش‌از ۱۵ میلیارد تومان است که در شهرهای مختلف استان وقف شده‌اند، اضافه کرد: در شش ماه اول امسال ۱۳ موقوفه که به‌صورت غیر قانونی تصرف شده بود با رای محاکم قضایی از دست موقوفه‌خواران آزاد شده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که این موقوفات قبلاً در تصدی دیگران بوده و با پیگیری‌های لازم  این آرا به نفع موقوفات صادر شده است، به سنددار شدن ۸۶ رقبه در استان اشاره کرد و افزود: با سنددار شدن این ۸۶ رقبه، تعداد رقبه‌های سنددار در استان به بیش‌از ۴۰۰ رقبه رسیده است.

طباطبایی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی اوقاف لرستان در ایام شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و رزمایش «کمک مؤمنانه» در مرحله اول ۷ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد همچنین با آغاز مهر و اجرای طرح «مهر تحصیلی» ۶۰۰ پَک تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و توزیع شده است و علاوه‌بر این ۷۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان