//
کدخبر: ۲۸۱۱۹۲ //

حفظ ایمنی زائران از اولویت‌های آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی حفظ ایمنی زائران را از اولویت‌های نخست آستان قدس رضوی دانست.

حفظ ایمنی زائران از اولویت‌های آستان قدس رضوی است

 به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز با حضور در واحد آتش نشانی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آتش نشانان این مجموعه، حفظ ایمنی زائران را از مهم‌ترین اولویت‌های آستان قدس رضوی خواند و اظهار کرد: همانگونه که بازرسی بدنی برای امنیت زائران اهمیت دارد، آتش نشانی نیز به همان میزان حائز اهمیت بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت آینده‌نگری برای پیشگیری از سوانح وحوادث، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم در اثر کوتاهی در تأمین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خدایی نکرده اتفاقاتی رخ دهد و سپس بخواهیم به سراغ رفع کمبودها و اشکلات بروید.

وی افزود: حادثه تلخ پلاسکو، هزینه گزاف همراه با شهادت هموطنانمان را به همراه داشت، باید از عبرت‌‌ها و تجربیات این حادثه بیاموزیم و از حوادث احتمالی آینده پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های خاص همچون عیدنوروز و شب‌های قدر گفت: به برکت وجود مقدس حضرت رضا(ع) و با تلاش دست‌اندرکاران حوزه‌های ایمنی و امنیتی حرم مطهر، تاکنون حادثه‌ای در این آستان نورانی رخ نداده است، اما ما باید خود را همواره برای مقابله با بدترین شرایط آماده نگهداریم.

وی تصریح کرد: حرم مطهر رضوی با حدود یک میلیون متر مربع فضا و تراکم میلیونی جمعیت در مناسبت‌های خاص، باید در چندین نقطه پایگاه آتش‌نشانی مجهز به بهترین امکانات و حرفه‌ای ترین نیروی‌های انسانی را داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی آموزش اصول ایمنی و آتش نشانی برای خدام و کارکنان آستان قدس رضوی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و بیان کرد: کارکنان آتش نشانی حرم مطهر باید با اجرای دوره‌ای مانورهای عملیات و بهره‌گیری از تجهیزات امدادرسانی و اطفا حریق به‌روز، همواره در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با حوادث باشند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان