//
کدخبر: ۲۸۱۱۵۰ //
سرپرست طرح های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی:

رشد ۴۹ درصدی فضای عمرانی در دانشگاه رازی

سرپرست طرح های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی گفت: با نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه متراژ فضای عمرانی کالبدی دانشگاه از سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۹ در مجموع حدود ۴۹ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۹ درصدی فضای عمرانی در دانشگاه رازی

دکتر جهانگیر خزایی سرپرست دفتر طرح های عمرانی دانشگاه رازی در نشست خبری که امروز ۹ مهر ماه ۹۹ با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت دانشگاه و با همت و تلاش پرسنل اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه متراژ  فضای عمرانی کالبدی دانشگاه از سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۹ در مجموع حدود ۴۹ درصد رشد داشته است که این میزان برای فضای آموزشی حدود ۴۸ درصد و برای فضای کمک آموزشی حدود ۵۰ درصد می باشد.

photo_2020-09-30_16-49-43

وی‌خلاصه عملکرد اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه در ارتباط با توسعه فضای کالبدی  در متراژ ساختمانی در سال ۹۲ را حدود ۱۵۳ هزار  متر مربع عنوان کرد و گفت: این فضا در سال ۹۹ به ۲۲۸ هزارو ۹۹۲ متر مربع رسیده است که حدود ۴۹ درصد رشد رانشان می دهد این در حالی است که رشد متوسط کشوری ۱۵ درصد می باشد یعنی سه برابر میانگین کشوری رشد فضای کالبدی داشته ایم.  

به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر خزایی در ادامه با اشاره به پروژه های به بهره برداری رسیده دانشگاه رازی طی سال های ۹۳ تا شهریور ماه ۹۹ به پروژه دانشکده نفت و پتروشیمی با ۵۶۵۸ متر مربع ، دانشکده هنر و معماری( فاز اول) با۷۲۰۰ متر مربع ، دانشکده برق و کامپیوتر با ۶۶۴۰ متر مربع، دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی۵۲۰۰ متر مربع و دانشکده اقتصاد و حسابداری (فاز اول)۳۳۰۰ متر مربع  اشاره کرد و گفت: دانشکده شیمی با زیر بنا ۵۴۰۰ متر مربع و پیشرفت ۸۵ درصدی ، فاز دوم دانشکده هنر و معماری با زیر بنا ۴۸۲۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و فاز دوم دانشکده  اقتصاد و حسابداری با زیر بنا۲۶۰۰ متر مربع و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سه دانشکده در حال ساخت هستند.

 سرپرست دفتر طرح های عمرانی دانشگاه رازی افزود: دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود با زیر بنا ۳۱۶۲متر مربع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد‌ همچنین خوابگاه پسران جوانرود و یک بلوک از خوابگاه دختران جوانرود‌ با زیر بنا ۳۷۰۰ متر مربع هم به بهره برداری رسیده و بلوک دیگر نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خزایی در ادامه تصریح کرد: خوابگاه دانشجویی دخترانه پردیس‌طاقبستان نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد.

این مقام مسئول در ادامه از بهره برداری آزمایشگاه مرکزی با زیر بناحدود ۴ هزار متر مربع و بهره برداری از مجتمع کلاسی با زیر بنا ۳۴۵۱ متر مربع خبر داد و افزود : سالن ورزشی چند منظوره پردیس کشاورزی با حدود ۲۷۰۰ متر مربع زیر بنا، و دو زمین چمن مصنوعی در مجموعه پردیس و دانشکده کشاورزی هم به بهره برداری رسیده است.

خزایی با اشاره به پروژه شاخص یادمان شهدا دانشگاه رازی نیز گفت: این پروژه در سال ۹۷ به بهره برداری رسید و پروژه فاز اول کلینیک تخصصی دامپزشکی که تنها کلینیک تخصصی در غرب کشور است در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با امکانات رادیولوژی و آزمایشگاه برای انواع حیوانات سنگین و سبک و پرندگان در حال اجرا است و بر اساس پیش بینی های انجام شده تمام پروژه های در حال ساخت تا پایان دولت یا تا ۲۲ بهمن سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

دکتر خزایی مساحت پردیس طاقبستان و پردیس کشاورزی را حدود ۱۱۰ هکتار عنوان کرد و بیان داشت: با پیگیری های انجام شده حدود ۳۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به این مقدار افزوده شد و هم اکنون بالغ بر ۱۴۰ هکتار زمین داریم که در ۳۰ هکتار از این زمین ها درخت کاشته شده و در آن آبیاری تحت فشار انجام می شود.

وی با اشاره به میزان محوطه سازی در پردیس کشاورزی گفت: پردیس کشاورزی ۴۵۰ هکتار زمین دارد که کل محوطه سازی و دسترسی به آن در سال ۹۲ حدود ۱۲ هکتار بوده است و در مجموع امروز به ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

 خزایی در پایان مهمترین اقدامات اداره تعمیر و نگهداری را برای نگهداری بیشتر تجهیزات و عدم نیاز آنها به تعمیرات در سال ۹۷ را اجرای قرارداد نت (تعمیر و نگهداری) در سطح پردیس کشاورزی ، درختکاری با درختان مقاوم به کم آبی، هوشمندسازی موتورخانه ها ، تعمیرات و به روزرسانی تجهیزات موتورخانه ها ،ارائه درس زندگی سبز، تورهای سبز و آموزش سبز جهت کارمندان عنوان کرد.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان