//
کدخبر: ۲۸۰۰۰ //
روز درخشش ملت؛

کار شمارش آرای انتخابات در استان مرکزی آغاز شد

با نواخته شدن زنگ پایان رای گیری توسط وزارت کشور، کار شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه شب در استان مرکزی آغاز شد.

 کار شمارش آرای انتخابات در استان مرکزی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پنج هزار و 828 نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی در استان مرکزی با هم رقابت داشتند که پنج هزار و 171 نامزد در حوزه های روستایی و یکهزار و 204 تامزد نیز برای تصاحب کرسی های شوراهای اسلامی شهرها رقابت کردند.

از ساعت هشت صبح روز جمعه با اعلام ستاد انتخابات کشور کار رای گیری در یکهزار و 70 شعبه اخذ رای استان مرکزی برای انتخابات ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه رای گیری انتخابات شوراها آغاز شده بود که در ساعات پایانی به دلیل تراکم و ازدحام جمعیت رای دهنده، زمان رای گیری در چندمرحله تمدید شد.

707 شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ثابت و 363 شعبه سیار بود و از مجموع شعب دایر برای انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز یکهزار و 399 شعبه ثابت و 21 شعبه سیار بود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با اعلام وزارت کشور در اصلی شعب اخذ رای بسته شد ولی عوامل اجرایی موظف هستند از افرادی که هنوز در صف ایستاده اند، رای گیری به عمل آورند.

شکرالله حسن بیگی افزود: کار شمارش آرا توسط عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رای انجام می شود و صورتجلسه آن برای هیات های اجرایی و نظارت ارسال می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اتمام شمارش آرا و جمع بندی نتایج و تایید ستاد انتخابات و وزارت کشور در کوتاهترین زمان ممکن منتخبان شورایی و ریاست جمهوری در حوزه های انتخابیه در فردا(شنبه) به تدریج اعلام شود.

استان مرکزی با یک میلیون و 429 هزار و 405 نفر جمعیت، در این دوره از انتخابات یک میلیون و 53 هزار و 956 واجد شرایط رای داشت.

25 هزار عوامل انتخاباتی شامل نیروهای اجرایی، نظارتی، بازرسان، امنیتی و انتظامی برگزاری انتخابات استان مرکزی را برعهده داشتند.

در 33 حوزه شهری استان مرکزی تکلیف 177 کرسی شورایی و در 863 روستا تکلیف 2 هزار و 660 کرسی پارلمان محلی در این دوره از انتخابات روشن می شود.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان