//
کدخبر: ۲۷۷۵۳۳ //

‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نحوه و زمان بازگشایی مدارس و شرایط تشکیل کلاس‌ها در مدارس سطح استان را تشریح کرد.

 ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند

رشید قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار، به نحوه بازگشایی مدارس و شرایط تشکیل کلاس‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: براساس تصمیم یک ماه پیش مسئولان ستاد ملی کرونا، مدارس براساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز فعالیت خود را در سال‌تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه در سال‌تحصیلی جدید، آموزش حضوری دانش‌آموزان مورد تاکید است، گفت: در وضعیت سفید فعالیت مدارس مانند سنوات گذشته خواهد بود و حضور دانش‌آموزان و معلمان و عوامل مدرسه در آموزشگاه الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: در وضعیت زرد با کاهش تراکم کلاس‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور یافته و از طرفی برای جبران ساعت آموزش، از بستر اینترنت و فضای مجازی «شبکه شاد» نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت قرمز نیز، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، منتفی بوده و فرایند آموزش دانش‌آموزان با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، استفاده از بستر اینترنت و فضای شاد استمرار پیدا خواهد کرد.

قربانی با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد استانی کرونا، بخش عمده‌ای از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان که هفته گذشته با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، مقرر شده فعالیت های آموزشی مدارس در دو هفته اول سال‌تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت با شرایط زرد و در مناطق روستایی کم‌جمعیت با وضعیت سفید آغاز شود.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی کم‌جمعیت بین 5 تا 7 نفر، فعالیت آموزشی به صورت کامل بوده و همه معلمان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به نحوه فعالیت مدارس شهری در ایام کرونا در سال‌تحصیلی جدید نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدارس در دو هفته اول سال‌تحصیلی در دوره ابتدایی به‌صورت دو روز در هفته (شنبه و یکشنبه یا دوشنبه و سه‌شنبه) خواهد بود.

توصیه جدی به والدین دانش‌آموزان کردستانی

وی از خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خواست در طول 5 روز تعطیلی در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن‌ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی‌های آنان دچار بیماری نشوند و دستورالعمل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کرده و فرزندان خود را با قوانین و پروتکل‌های بهداشتی آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه کلاس 30 نفری در دوره ابتدایی، به دو گروه تقسیم می‌شود، اظهار کرد: گروهی دو روز اول هفته و گروهی نیز دو روز دوم هفته در مدارس حضور خواهند یافت.

وی به نحوه فعالیت مدارس دوره متوسطه استان اشاره کرد و افزود: در دوره اول متوسطه دانش‌آموزان هفته‌ای دو روز و هفته بعد سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند اما در مدارس دوره دوم متوسطه سه روز در هفته خواهد بود.

قربانی با بیان اینکه تمامی مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود؛ خاطرنشان کرد: تمامی معلمان، مدیران، عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی مدارس در این زمینه توجیه شده‌اند.

وی از اختصاص منابع خاص برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز 2 میلیارد تومان اعتبار جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز، مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس و 500 میلیون تومان برای توسعه بخش نانوی اختصاص داده شد.

روزانه سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس مدارس کردستان ضدعفونی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از گندزدایی و ضدعفونی تمامی مدارس قبل از آغاز بازگشایی مدارس در روز 15 شهریور ماه خبرداد و گفت: به متولیان مدارس تاکید شده که روزانه سرویس‌های بهداشتی، کلاس‌های درس، راهرو‌ها و... را ضدعفونی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با کاهش ساعت تدریس و آموزش حضوری در کلاس‌های درس، دانش‌آموز دچار افت تحصیلی می‌شود؛ تصریح کرد: به‌منظور جبران این ضعف، تدابیری چون فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی و بستر شاد و تهیه درس نامه و محتواهای الکترونیکی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از رونمایی عمومی از شبکه آموزشی دانش‌آموز شاد در روز پنجشنبه 13 شهریورماه سال‌جاری خبرداد و گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت‌های زیادی پیدا کرده که تعامل دوسویه، حضور و غیاب دانش‌آموز و... از جمله این دسترسی‌ها است.

380 مدرسه کردستان هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت ندارند؛ اختصاص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان

وی به نحوه دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد اشاره و با بیان اینکه حدود 380 مدرسه سطح استان هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند؛ ابراز کرد: برای این دانش‌آموزان درس نامه و محتواهای الکترونیکی فراهم شده است.

قربانی اعلام کرد: با پیگیری‌های وزیر محترم آموزش و پرورش، مقرر شده که از طریق وزارت ارتباطات «هزینه اینترنت و استفاده از شبکه شاد» برای دانش‌آموزان مناطق محروم به صورت رایگان و برای بقیه دانش‌آموزان، یک سوم شود.

وی از تهیه محتواهای الکترونیکی و درس نامه برای سه ماه اول سال‌تحصیلی خبرداد و گفت: دانش‌آموزانی که به هر نحوی به شبکه شاد و اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند از این درس نامه و محتواهای الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه حدود 97 درصد از دانش آموزان کشور به شبکه های تلویزیونی دسترسی دارند، افزود: با همراهی و همکاری صداوسیمای کشور، 4 شبکه تلویزیونی از 15 شهریورماه، فعالیت خود را در زمینه آموزش دانش‌آموزان آغاز خواهند کرد.

مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا 10 شهریورماه جاری تمدید شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام اینکه استان کردستان تا این لحظه در ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، افزود: متأسفانه تاکنون یکهزار و 500 دانش‌آموز هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود نشده‌اند که مهلت ثبت سفارش تا 10 شهریور ماه تمدید شده است.

قربانی به نحوه فعالیت سرویس مدارس در سال‌تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: در استان کردستان حدود 29 هزار دانش‌آموز از سرویس استفاده کرده که خودشان درخواست استفاده از سرویس را داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از فعالیت یکهزار و 500 معلم حق‌التدریس در سطح استان خبر داد و یادآور شد: آموزش وپرورش براساس رشته و جنس مورد نیاز این افراد را در سال‌تحصیلی جدید به‌کارگیری می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان