//
کدخبر: ۲۷۶۸۳۳ //

طرح اقدام ملی تولید مسکن پاسخگوی نیازهای مسکن نخواهد بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیگیر است تا با اجرای قوانین مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس و نیز زمین‌های بایر، از تبدیل شدن مسکن به کالای سرمایه‌ای جلوگیری کند.

طرح اقدام ملی تولید مسکن پاسخگوی نیازهای مسکن نخواهد بود

علی نیکزاد عصر امروز، (۶ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌طور یقین طرح اقدام ملی تولید مسکن پاسخگوی نیازهای مسکن در کشور نخواهد بود؛ چراکه حدود ۵‌.۵ سال طرح مسکن در دولت مسکوت ماند و سبب انباشته شدن نیازها شد.
وی با بیان اینکه مسکن‌دار شدن در کلان‌شهرها به یک رویا برای جوانان تبدیل می‌شود، یادآور شد: زنجان جزو استان‌های پیش‌رو در طرح اقدام ملی تولید مسکن بوده و حتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، احداث ۸۰۰ واحد مسکونی را در این استان آغاز کرده است؛ اما باز هم پاسخگوی نیازها نخواهد بود. زنجان در مسکن‌های مهر نیز جزو پیش‌روها بود و همه پروژه‌های آن در داخل شهر استقرار یافته است.
به گزارش فرتاک نیوز؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید اقدام جدی در حوزه مسکن در کشور انجام شود، عنوان کرد: کارهای مربوط به طرح دوفوریتی مسکن انجام شده و تقدیم صحن علنی خواهد شد و مجلس هم به تولید انبوه مسکن کمک خواهد کرد و هم، سعی دارد قوانینی را به تصویب برساند که مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل نشود و این موضوع را با قوانین مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر زمین‌های بایر، مالیات بر خانه‌های لوکس و مالیات بر معاملات مکرر پیگیری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بانک‌ها تاکنون برای اجرای طرح‌های اقدام ملی تولید مسکن، یک ریال تسهیلات پرداخت نکرده‌اند؛ در حالی‌که بانک مسکن پول قابل توجهی را از محل بازگشت اقساط مسکن مهر در صندوق بانک دریافت کرده و رئیس بانک مرکزی وقت هم مدت ۱۰ سال استمهال گرفته تا این پول را به بانک مرکزی واریز کنند. یعنی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان پول دریافت کردند اما تاکنون کاری انجام نشده است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: بدون قاطعیت در برنامه‌های حوزه مسکن، اهداف تعیین شده به سرمنزل مقصود نمی‌رسد. همچنین احیای ۲۷۰ محله در برنامه‌های دولت بود که تاکنون محقق نشده است.
وی، همچنین در مورد تعیین تکلیف وزیر صمت، اظهار کرد: دولت با اذن مقام معظم رهبری، به‌طور شفاهی به مجلس اعلام کرده که ظرف مدت یک ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند. از دولت درخواست داریم پیش از پایان یافتن مهلت مقرر، وزیر پیشنهادی را اعلام کند؛ چراکه نمایندگان مجلس نیز ۱۰ روز فرصت دارند که زندگینامه، سوابق، اهداف و برنامه‌های این فرد را بررسی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان