//
کدخبر: ۲۷۶۲۰۱ //
از متن مردم، در کنار مردم، همگام با مسوولین:

نگاهی به نقش‌آفرینی اصناف استان کرمانشاه در مهار بحران‌ ها

نگاهی به نقش‌آفرینی اصناف استان کرمانشاه در مهار بحران‌ ها

بحران برای جامعه، چیزی شبیه تشنج برای انسان است. شاید بتوان از "بحران" به عنوان "تشنج عمومی" نام برد. علائم اولیه تشنج احساس ناگهانی ترس و اضطراب، از دست دادن هوشیاری، سردرگمی و تغییر خارج از کنترل خلق و خوی است. اما برای مهار تشنج مهم‌ترین کار، حفظ خونسردی برای ایمن نگه داشتن و دادن آرامش خاطر به فرد تشنج‌زده است. و این دقیقا نقشی‌ست که اصناف استان کرمانشاه در بحرانهای چند سال اخیر استان به خوبی از عهده‌ی ایفای آن برآمده‌اند. نخستین محموله‌های امدادی که به مناطق زلزله‌زده آبان ۹۶ در سرپل‌ذهاب، ازگله، دالاهو، اورامانات و ... رسید، به همت اصناف استان فراهم شد.

به گزارش فرتاک نیوز،در آمادگی عمومی برای مقابله با سیل بهار ۹۸ اقدامات اصناف کرمانشاه نمود و نمادی از کمک به مدیریت بحران بود که حتی مسوولین عالیرتبه کشوری در سخنان خود به آنها به عنوان الگویی برای مدیریت بحران اشاره کردند. در بحبوهه بهار ۹۹ نیز که کشور چون دیگر نقاط جهان درگیر معضل فراگیر و جهانی شیوع بیماری کرونا شد، باز در استان کرمانشاه این اصناف بودند که دوشادوش ستاد مبارزه با کرونا با حرکتی منسجم و هماهنگ و با استفاده صحیح از ساختار تشکیلاتی خود توانستند ضمن تامین به موقع مایحتاج عمومی مردم، با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تمکین به تصمیمات ستاد استانی، در خروج استان از وضعیت قرمز و هشدار، نقش‌آفرینی هوشمندانه‌ای از خود نشان دهند که اذعان و تایید مکرر مهندس بازوند -استاندار کرمانشاه و رییس ستاد مقابله با کرونا بر این موارد مؤید این گفته است.

به نظر میرسد اصناف استان در چندسال اخیر و مقطع کنونی، بیش از هر زمان دیگری توانسته‌اند با تشکیلات منسجم و ساختار قدرتمند خود در مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی استان نقش‌آفرینی نموده و از آنجا که اصناف برآمده از متن مردم هستند به عنوان سازوکاری موثر در ارتباط میان مردم و مسوولین عمل کرده و با کارویژه‌ای نوین و نقش‌پذیری چشمگیر ، گامهایی اساسی در مسیر تحقق جامعه مدنی برداشته و به فراخور نقش خود مانع از تعمیق شکاف میان دولت و مردم شوند. لذا جا دارد هر دو سویه‌ی این معادله زمینه تاثیرگذاری بیشتر اصناف در جامعه را فراهم کنند.

 

بنفشه امامی نیا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان