//
کدخبر: ۲۷۵۶۶۴ //
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

ثبت بیش از هزار و ۶۰۰ واحد بوم گردی در کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شاهرود: از سال ۹۶ تاکنون، بیش از هزار و ۶۰۰ واحد بوم گردی در کشور ثبت شده است.

ثبت بیش از هزار و ۶۰۰ واحد بوم گردی در کشور

علی اصغر مونسان با اشاره به افزایش بوم گردی در کشور گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی از ۴۰۰واحد در ابتدای دولت دوازدهم به بیش از ۲هزار واحد رسید، اما کرونا به این بخش نیز آسیب بسیاری وارد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شاهرود گفت:با برنامه ریزی و کمک به این شهرستان می‌توان آن را به قطب گردشگری تبدیل کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، مونسان با بیان اینکه مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی نیز در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند افزود: با توجه به اینکه هر کشور سالانه یک سهمیه ثبت جهانی دارد، سیاست وزارت میراث فرهنگی بر این است که به جای استفاده نقطه‌ای و در یک بنا از این سهمیه، از طرح‌های زنجیره‌ای استفاده کنیم که استان‌های بیشتری را شامل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برای ۲سال آینده پرونده‌های راه آهن شمال به جنوب و کاروان سرا‌های کشور برای ثبت جهانی آماده شده و شهرستان شاهرود نیز در مسیر این طرح‌ها حضور دارد.

وی با تأکید بر اشتغال زا بودن گردشگری در برابر سرمایه گذاری کمتر به نسبت بخش صنعت گفت:در بخش‌های صنعتی به ازای ایجاد هر شغل به ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه نیاز است در حالی که در بخش گردشگری با ۵۰میلیون تومان هم می‌توان شغل ایجاد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان شاهرود از مجموعه تاریخی شهر بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بازدید کرد./صداوسیما

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان