//
کدخبر: ۲۷۳۳۹۱ //
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه:

تاکنون ۱۶۵ هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان به افراد آسیب دیده از کرونا اهدا شده است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اهدا ۱۶۵ هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان از نیمه شعبان و همزمان با صدور فرمان رهبر انقلاب به افراد آسیب دیده از کرونا خبر‌داد.

تاکنون ۱۶۵ هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان به افراد آسیب دیده از کرونا اهدا شده است

کامران هزارخانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در دیدار با امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: روز گذشته یادواره شهدای جهادی کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در کل کشور برگزار شد که استان کرمانشاه هم یک شهید جهادی از شهرستان پاوه را  تقدیم این انقلاب کرده است و و انشا الله که بتوانیم ادامه دهنده  راه این شهدای جهادی باشیم و در حوزه جهاد اثرات خوبی را در سطح جامعه به جا بگذاریم.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: تا به امروز بسیج سازندگی حدود ۱۰۹ میلیارد تومان در زمینه محرومیت زدایی خدمات رسانی کرده است و توانسته بستر خوبی‌در زمینه کاهش فاصله ها در جوامع برخوردار و کم درآمد و عقب افتاده فراهم کند.

هزار خانی افزود: امسال و با شیوع ویروس کرونا گروههای جهادی آتش به اختیار در حوزه گند زدایی، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، تولید شیلد و در غالب نیروهای همکار بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی به مردم یاری رساندند و اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

وی در ادامه گفت: در بحث کمک های مومنانه هم از زمان فرمان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان تا به امروز به کمک دستگاههای دولتی، مردم ، خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و کسانی که در این راه قدم برداشتند تا به امروز حدود ۱۶۵ هزار بسته معیشتی با ارزش بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان تقدیم  افراد آسیب دیده از کرونا شده است .

وی افزود: ۵ کارگاه تولید شیلد با تولید روزانه ۲۵۰۰ عدد ماسک در سطح استان راه اندازی شد و تا به امروز ۴۵ هزار بسته بهداشتی نیز تهیه و توزیع شده است.  

مسئول بسیج سازندگی استان تصریح کرد: مرحله دوم کمک مومنانه را نیز شروع کرده ایم و در ابتدای کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیروز ۵۰ هزار بسته پروتئینی را به وسیله گروههای جهادی، هیئات مذهبی و کسانی که کار خیر انجام می دهند توزیع کردند و از پنجشنبه هم سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با کمک گروها و مجامع جهادی در سه مرحله شامل دهه امامت و ولایت،  دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر  ۲۹ هزار بسته معیشتی را توزیع خواهد کرد.

وی با اشاره به خدمت گروهای جهادی در مناطق محروم و حاشیه نشین و نقاط دور افتاده گفت : گاها این گروهها نیازمند حمایت مسئولین در زمینه پشتیبانی و تسهیل گری در روابط اداری هستند و اگر جلسه ای به صورت فصلی با اعلام پشتیبانی دستگاه های دولتی از نیروهای جهادی تشکیل شود و  جهاد گران مطالبات خود را گزارش دهند و دستگاههای اجرایی نیز اعلام حمایت نمایند بسیاری از مشکلات این جهادگران در زمینه کمک رسانی مرتفع می شود.

 هزارخانی با تاکید بر فرهنگ سازی کار جهادی  اظهار داشت: نهادینه شدن این فرهنگ در کم کردن فاصله طبقاتی و مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل نبود امکانات و خدمات، کار ساز خواهد بود.

در ادامه این جلسه کرمی دبیر ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه هم گفت : از سال ۹۷ کارهای جهادیمان را تحت عنوان گروه جهادی شهید یداللهی آغاز کردیم و بعد از آن در جلسه ای ‌ رییس بخش اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور ما را به عنوان نماینده بخش اشتغال در استان کرمانشاه معرفی کرد و از ابتدای سال ۹۸ به صورت رسمی طبق چارت سازمانی و ستادی شروع به فعالیت کردیم و تا ابتدای سال ۹۹ در استان کرمانشاه ۷۶۱ فرصت شغلی توسط جهادگران به وجود آمد که در چارت گردشگری ، دام و طیور، کشاورزی، بازاریابی، و دانش بنیان فعالیت داریم.

کرمی افزود: در سطح استان بیش از ۱۴۰ جهادگر داریم که در تمامی شهرستانها حضور دارند و به صورت ستادی زیر نظر ما فعالیت خود را انجام می‌دهند در سال ۹۸ بیش از ۵۰ پروژه شغلی را انجام دادیم که از این پروژه ها می توان صادرات کشمش به روسیه، صادرات دام سبک و بوقلمون به کشور عراق و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شریف و همکاری با سایر نهادها را نام برد.

 این جهادگر در ادامه بیان داشت: سیستم کاری ما به صورت ستادی است که اولین بار در استان کرمانشاه انجام شد و به صورت فرد محور نیست و هزینه های ما هم از طرف سه شرکتی که خود جهادگران تاسیس کرده‌اند به نام‌های شرکت پارسه، شرکت رباتیک، و مزرعه دام تامین می شود.

وی از کسب رتبه اول کشور در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در ابتدای امسال کارگاه تولید ماسک جهادی را در سازمان فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه با بکارگیری ۶۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد راه‌اندازی کردیم و روزانه بیش از ۳۰ هزار ماسک و ۷۰۰ عدد گان پزشکی تولید کردیم هرچند در این زمینه موفق بودیم ولی سازمان فنی و حرفه ای استان از ما خواسته که اجاره این محل را پرداخت کنیم  که پیش از این  صحبتی در این زمینه صورت نگرفته بود.

وی از جمله اقدامات دیگر جهادگران را اقدام تشکیل اولین قرارگاه اقتصادی در غرب کشور عنوان کرد و گفت: تشکیل این قرارگاه گام موثری در جهت ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه محسوب می شود ودر این قرارگاه تمام گروههای جهادی از حالت جزیره ای بودن خارج شده و به صورت متمرکز جمع می شوند و نام گروه را هم امام موسی صدر گذاشتیم که قرار است دانشجویان عراقی و سوری دانشگاه رازی هم در این مرحله به ما کمک کنند که در مجامع و مراسمات بین‌المللی حضور جهادی داشته باشیم.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان