//
کدخبر: ۲۷۲۵۴۴ //

پیگیری ۱۵هزار میلیارد تومان طرح تامین آب در استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان: طرح‌های تامین آب در نقاط مختلف استان با ۱۵هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است.

پیگیری ۱۵هزار میلیارد تومان طرح تامین آب در استان سمنان
به گزارش فرتاک نیوز،

منوچهر فخری در نشست با مدیرعامل و اعضای بنیاد همیاری مردم سمنان در توسعه آموزش عالی و عمران در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، تاکید کرد: طرح‌های تامین آب سرخه، آب شاهرود از سد کالپوش، آب سمنان از سند فینسک، آب گرمسار از سیمین دشت و طرح انتقال آب خزر به استان با اعتباری بالغ بر ۱۵هزار میلیارد تومان، از جمله اقدامات مهم برای تامین آب در استان است که اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: ازغرب تا شرق استان امروز اقدامات ارزنده عمرانی در حال انجام است.

وی گفت: مجموعه طرح‌های در حال انجام و دارای اعتبار استان سمنان در قالب مجموعه‌ای مدون جمع آوری شده تا با استفاده از ظرفیت مطلوب نمایندگان استان پیگیری‌های کشوری در خصوص آنها تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۷۲طرح با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در دور اول سفر رییس جمهوری به استان سمنان در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فخری اضافه کرد: در دور دوم سفر رییس جمهوری نیز یکهزار و ۴۲۹میلیارد تومان در قالب ۸۵طرح در نظر گرفته شد که در حال حاضر اعتبارات به این طرح‌ها تزریق شد و اقدامات در حال انجام است.

وی گفت: با توجه ویژه رییس جمهوری و دولتمردان، تلاش مسئولان استان و تخصیص اعتبارات سفر و استانی، استان سمنان اکنون به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نگاه منطقی و معقول اعضای این بنیاد در راستای پیگیری مسایل و موارد بسیار ارزنده است، افزود: نگاه به سمنان به عنوان مرکز استان نیز باید در قالب ظرفیت‌ها، اجرای اقدامات مطلوب و درخور و همچنین در سایه این نگاه منطقی و معقولانه باشد و برای تحقق آن تلاش صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از تحقق سه وعده در خصوص انتقال زندان، مباحث پیرامون راه آهن و فرودگاه سمنان از نشست قبلی با اعضای بنیاد همیاری مردم سمنان در توسعه آموزش عالی و عمران تا امروز خبر داد و گفت: دغدغه اعضای این بنیاد و نگاه کارشناسی و تخصصی به مسائل و موارد بسیار ارزنده است.

وی بیان کرد: تالار مرکزی سمنان نیز یکی از مواردی است که مغفول مانده و مشمول زمان شد و اقدامات پیگیرانه در خصوص آن انجام شده و اکنون مشکل زمین این طرح برطرف شد و اجرای هرچه سریعتر آن پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه موزه شهر، بازارچه صنایع دستی و حریم زندان در مرکز شهر و محور سمنان - معلمان، از جمله مواری است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت افزود: ورودی شهر‌ها از وظیف شهرداری‌ها است که اقدامات خوبی توسط شهرداری سمنان نیز در حال انجام است، اما نیاز است تا ورودی و خروجی شهر مورد توجه و رسیدگی ویژه قرار بگیرد.

فخری از رصد تمام طرح‌های استان سمنان به صورت مستمر خبر داد و اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های استان در هفته دولت و دهه فجر آماده بهره برداری است، افتتاح بیمارستان مهدیشهر یکی از این موارد است که با تحقق آن یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان محقق خواهد شد.

وی از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در استان سمنان استقبال کرد و گفت: طرح فرهنگی گردشگری سرخه با اعتبار ۴۰میلیارد تومان در مجاوت راه اصلی ارتباطی تهران - مشهد در حال اجرا است که طی ۲سال آینده به بهره برداری می‌رسد./صداوسیما

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان