//
کدخبر: ۲۷۱۸۲۶ //
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در استان کرمانشاه/۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در سال گذشته/صدور آموزش و مهارت به اقلیم کردستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه‌ از راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

  راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در استان کرمانشاه/۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در سال گذشته/صدور آموزش و مهارت به اقلیم کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه به مناسبت هفته مهارت امروز (اول مرداد ماه ۹۹) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

میزان جذب افراد در دستگاه‌های دولتی کمتر از هزار نفر می باشد

یاور محمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تبریک هفته مهارت اظهار داشت: هر ساله میزان جذب افراد در دستگاه‌های دولتی کمتر از هزار نفر می باشد که عمدتاً این دستگاهها دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش به صورت قراردادی و حق التدریسی هستند و این ظرفیت در قبال نیازهای جامعه زیاد نیست.

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای عنوان کرد: بر اساس مطالعات وزارت کار  در "طرح تکاپو"  نیازهای شغلی بر اساس موقعیت های موجود در شهرستان های استان مشخص گردیده و آموزش هایی نیز متناسب با نیازهای شغلی در این شهرستانها در نظر گرفته شده است.

راه اندازی مراکز آموزش مهارتی و شغلی در دانشگاه ها

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه بیشتر دانش  آموزان در رشته های تجربی متمرکز هستند و رشته های انسانی، ریاضی و فنی در رتبه های بعدی انتخاب رشته تحصیلی قرار دارند و بر اساس راهکاریی متناسب با آموزش قرار است سطح حوزه ریاضی و فنی را به ۴۵ درصد برسانیم و دانشگاه‌ها هم باید آموزش را از سطح تئوری به مهارت کارگاهی برسانند که در این زمینه در دانشگاه ها مراکز آموزش مهارتی و شغلی را راه اندازی کردیم.

راه اندازی طرح جهش مهارت با همکاری دستگاه‌های متولی

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای در ادامه افزود:  طرح جهش مهارت با همکاری دستگاه‌های متولی در ۲۷ اردیبهشت ۹۹ به تصویب کارگروه اشتغال رسید که بر این اساس ۱۴ هزار نفر سهمیه برای تمام دستگاه‌های متولی اشتغال در نظر گرفته شد که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر سهمیه آموزش به مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد تعلق گرفت و علاوه بر آن فعالیت‌های مستمر عادی را هم خواهیم داشت.

واگذاری طرح آموزش‌های حوزه صنعت به خانه صنعت استان

 وی در ادامه بیان داشت: تقویت حوزه بخش خصوصی از دیگر اقدامات سازمان فنی حرفه ای در سال ۹۹ است که در این زمینه علاوه بر مراکز آزاد طرح آموزش‌های مربوط به حوزه صنعت را به خانه صنعت واگذار کردیم و خانه صنعت بر اساس نیاز واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

راه اندازی مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور

 محمدی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه ای در سال ۹۹ خاطر نشان کرد: مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور قرار است راه‌اندازی شود و در این خصوص نیز از ظرفیت کارگاه ها تولیدی پوشاک استفاده خواهیم کرد که فرد در کنارکارهای تولیدی به  آموزش نیز بپردازد.

 راه‌اندازی مدرسه گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و انجمن هتلداران

 این مسئول همچنین از راه‌اندازی مدرسه گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و انجمن هتلداران استان خبر داد و گفت: مکان این مدرسه گردشگری اختصاص داده شده و در صورت ورود سرمایه گذار آماده واگذاری است.

راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات این سازمان در سال ۹۹ برشمرد و گفت: فقط یک مرکز تربیت مربی در کل کشور وجود دارد و در این زمینه تصمیم‌گیری هایی شده که متناسب با وضعیت کشور در چند نقطه کشو  این مراکز راه اندازی شود که مرکزیت غرب کشور  به استان کرمانشاه سپرده شده و تاکنون مجوز دو رشته گرفته شده است.

 وی همچنین با اشاره به  آموزش‌های مجازی در زمان کرونا بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر کلاس های فنی حرفه ای در حوزه صنعت است و باید به صورت حضوری برگزار شود ولی ناچار شدیم تغییراتی را اعمال کنیم و کلاس‌های را به صورت تلفیقی از حضوری و مجازی راه‌اندازی نماییم و در این زمینه کلیپ ها و فیلم هایی را در سامانه بارگذاری کردیم که افراد بر اساس لینک داده شده درکلاس حضور یافتند و کلاس های حضوری را نیز با حداقل افراد برگزار کردیم.

راه اندازی دوره آموزش حین خدمت برای سربازان وظیفه

محمدی از دیگر برنامه‌های سازمان فنی حرفه‌ای را دوره  آموزش سربازان وظیفه اعلام کرد و افزود: سربازان وظیفه ای که دوره خدمت را سپری می کنند فرصت خوبی برای یادگیری مشاغل دارند که پس از پایان خدمت متناسب با ظرفیت های شغلی تسهیلاتی در جهت سهولت بهتر کسب و کار برای آنها در نظر گرفت.

 مجوز انتقال معلومات به استاد کاران دارای صلاحیت برای تربیت شاگرد

وی همچنین خاطرنشان کرد :در سال گذشته ۱۴۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار شده اند در این زمینه مجوز انتقال معلومات به استاد کاران دارای صلاحیت تربیت شاگرد داده شده است .

تشکیل کلاس های آموزشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار

ایشان خاطرنشان کرد:  سال گذشته در مناطق حاشیه نشین هم طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شد و با تشکیل کلاسها به صورت مجانی، مربی و مواد مصرفی دراختیار این افراد قرار گرفت و امسال نیز قرار است با همکاری راه و شهرسازی در بافت فرسوده شهرستان‌ها همین کار را انجام دهیم.

 صدور آموزش و مهارت به اقلیم کردستان

 محمدی در ادامه از صدور مهارت به کشور عراق خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا تعامل بین‌المللی ما دچار مشکل شد، قرار است اقلیم کردستان به خصوص استان حلبچه را تحت پوشش آموزش قرار دهیم و به محض آماده سازی و برقراری شرایط عادی تفاهم‌نامه انعقاد خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه استان در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۳۸ دوره در غالب ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت آموزش داشته ایم و در حوزه آموزشگاه های آزاد نیز به ۴ میلیون نفر ساعت آموزش داده شده است.

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان