//
کدخبر: ۲۷۰۸۴۸ //

۶ گونه حیوان در حال انقراض در چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ‌از مجموع پرندگان و جانوران در حال انقراض دنیا، ۶ گونه از جمله اردک سرسفید، اردک مرمری، غاز پیشانی بلند کوچک، کرکس مصری و‌ پلنگ در چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند.

۶ گونه حیوان در حال انقراض در چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند‌
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام احمدی، با اشاره به دو مورد شکار غیرمجاز پرنده در استان، اظهار داشت: 16  پرونده شکار و صید غیرمجاز در سه ماهه ابتدای امسال تشکیل و متخلفان دستگیر شدند.

وی  با بیان اینکه امسال 29 مورد آسیب به حیات‌وحش در استان اتفاق افتاد، افزود: پنج مورد تخلف در زمینه «زندگی پرندگان» انجام شده که این پرندگان احیا و به طبیعت برگردانده شدند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشت مورد دستگیری متخلفان محیط زیست پیش از شروع تخلف، بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال 99 یک مورد نگهداری و خرید و فروش حیا‌ت‌وحش رخ داد و 13 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

احمدی عنوان داشت: از ابتدای امسال پنج آتش‌سوزی با 19 هزار و‌500 مترمربع در مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان رخ داد که با تعامل دستگاه‌های اجرایی، همکاری جوامع محلی و مشارکت مردمی خاموش شد.

وی با اشاره به شناسایی مناطق مستعد آتش‌سوزی، آماده‌باش نیروها و ایجاد آتش‌بر، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه موجب شد امسال کمترین میزان خسارت آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت را داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان تشریح کرد: آموزش نیروهای امدادی و جوامع محلی، تجهیز کارکنان در حد توان، تلاش برای دریافت حقابه و حفظ رطوبت خاک و همچنین حفاظت فیزیکی از مراتع، اقدامات شاخص در زمینه حفاظت محیط زیست استان است.

وی با اشاره به مطلوبیت زیستگاه استان، خاطرنشان کرد: از مجموع پرندگان و جانوران در حال انقراض دنیا، 6 گونه از جمله اردک سرسفید، اردک مرمری، غاز پیشانی بلند کوچک، کرکس مصری و‌ پلنگ در چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان