//
کدخبر: ۲۶۹۲۹۶ //
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه:

نیاز ۶۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۱۴۴ پروژه در استان کرمانشاه

نشست خبری روسای سازمان صنعت، معدن، تجارت، خانه صنعت و اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن استان کرمانشاه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن امروز( ۱۷ تیر ماه ۹۹) در سالن جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد.


نیاز ۶۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۱۴۴ پروژه در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس " محسن دارابی" رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت : تاکنون ۱۶ جلسه ستاد تسهیل به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شده که حاصل آن احیای ۱۹۳ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، و خدماتی  بوده است که۵۵ مورد در حوزه  صنعت و معدن ، ۱۳۶ مورد حوزه کشاورزی ، و ۲ مورد هم  واحد خدماتی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

وی در ادامه افزود: برای احیای این ۱۹۳ واحد تولیدی ۲۲/۲ دهم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و حدود ۲۷۰ میلیارد تومان هم سرمایه‌گذاری انجام گرفته و سبب بازگرداندن  ۱۰۸۷ شغل به چرخه اقتصادی شده ایم.

photo_2020-07-07_17-30-12

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه افزود: راهبرد ما در ستاد تسهیل فقط احیا نبوده و با وجود ۹۰۰ واحد تولیدی رسیدگی به مشکلات و نیازهای آنان را هم در دستور کار داریم ودر این زمینه در سال ۹۸ مسائل و مشکلات ۱۰۱ واحد تولیدی فعال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد و مجموعه ۲۲۷ میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شد و از فروریزش ۳۶۳۹ شغل موجود جلوگیری گردید.

 دارابی با اشاره به سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی توسط دو سرمایه گذار چینی جذب شد و در این زمینه استان کرمانشاه در حوزه صنعت و معدن توانست ۱۳ درصد سرمایه گذاری خارجی درکشور را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین اظهار داشت: در سال جهش تولید باید نگاهی عمیق به حوزه صادرات داشت هرچند در سال ۹۸  و در حوزه بازرگانی خارجی فراز و فرودهایی را شاهد بودیم ولی سه بازارچه سومار، شیخ صله و شوشمی تبدیل به مرز رسمی شد و در این زمینه میزان تجارت خارجی ما ۲/۲ دهم میلیارد دلار بود.

دارابی گفت: امسال و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید به دنبال این هستیم که سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنیم و اشتغال و ظرفیت موجود را تثبیت نماییم‌ و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وی در ادامه افزود : امسال ۸ پروژه اصلی را در تعهد کاری خود قرار داده ایم که به اتمام برسانیم  و  در این زمینه به ۶۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که بتوانیم ۳۱۷۹ فرصت شغلی ایجاد کنیم وموجب تثبیت ۶ هزارو ۲۴۲ شغل در استان شویم.

 وی گفت: این پروژه ها سبب افزایش تولید ۳/۷ میلیون تنی و صیانت از  ظرفیت ۱۰ میلیون تن کالاها خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان