//
کدخبر: ۲۶۸۹۵۰ //

‌۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی تبدیل وضعیت می‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ورود ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان به چرخه تدریس گفت: ۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی امسال تبدیل وضعیت می‌شوند.

 ‌۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی تبدیل وضعیت می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

شاپور محمدزاده امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به چرخه تدریس کشور اظهار داشت: جهت رفع مشکل کمبود نیرو در آموزش و پرورش امسال 20 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را وارد مدارس می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تلاش این سازمان برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق سرشماری سال 95 تعداد افراد بی‌سواد در کشور 2 میلیون و 700 هزار نفر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 450 هزار نفر از افراد بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال دوره‌های سوادآموزی را فرا می‌گیرند عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با عمل به برنامه‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده در چند سال آینده جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور را برگزار کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت معلمان حق‌التدریسی خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت 25 هزار و 300 معلم حق‌التدریسی و ساعتی آموزش و پرورش کشور نیز امسال اتفاق می‌افتد.

 علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این مراسم اهمیت آموزش و پرورش در جامعه را یادآور شد و اظهار داشت: یک جامعه سالم نیازمند داشتن نظام آموزش و پرورش قوی، کارآمد و درست است.

 در پایان این مراسم از تلاش‌ها و خدمات نادر جهان‌آرای مدیرکل سابق آموزش و پرورش گیلان قدردانی شد و محمد رحمتی خوبده نیز به‌عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان منصوب و معرفی شد.

گفتنی است که رحمتی خوبده پیش از این رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان