//
کدخبر: ۲۶۶۸۳۲ //

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:احتمالا ۳ هفته دیگر پیک "کرونا" را رد می‌کنیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به قرارگیری استان در پیک موج اول کرونا گفت: اگر مردم همکاری کنند به نظر می رسد دو تا سه هفته دیگر پیک این بیماری را در استان پشت سر بگذاریم و شاهد سیر کاهشی بیماری باشیم.


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:احتمالا 3 هفته دیگر پیک "کرونا" را رد می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت "قرمز" کرونا گفت: به نظر می‌رسد استان کرمانشاه با موج اول کرونا روبرو شده، موجی که با تاخیر نسبت به استانهای دیگر در کرمانشاه شروع شده است.

وی افزود: کرمانشاه این خوش شانسی را داشت که با تاخیر در وقوع موج کرونا مواجه شود، چرا که اگر این موج را اسفندماه تجربه می کردیم، با توجه به امکانات اندک و آمادگی پایین شاهد وضعیت خوبی نبودیم، اما امروز هم به لحاظ امکانات وضعیت بهتری داریم و هم آمادگی بیشتری برای مقابله با موج این بیماری کسب کرده ایم.

مرادی تصریح کرد: در حال حاضر موج اول این بیماری در استان به پیک خود رسیده و با توجه به تجربیات استانهای دیگر می توان گفت تا حدود دو تا سه هفته دیگر این پیک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه مردم در دو تا سه هفته آینده رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، می‌توانیم از پیک بیماری عبور کرده و شاهد سیر کاهشی مبتلایان در استان باشیم.

این مسئول با اشاره به اعمال 33 محدودیت کرونایی در سطح استان گفت: اعمال محدودیت های جدیدی را هم درخواست داده ایم که منتظر جواب ستاد ملی کرونا هستیم.

مرادی افزود: از جمله محدودیت های درخواستی بحث تعطیلی بازارچه‌ها، تعطیلی دفاتر پیشخوان و کاهش 50 درصدی پرسنل و کارکنان حاضر در محل ادارات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: فعلا استان کمبودی در بحث تجهیزات و دارو و ... ندارد و امیدواریم مردم همکاری کرده تا بتوانیم با کمترین هزینه موج اول این بیماری را پشت سربگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان