//
کدخبر: ۲۶۵۶۴۴ //

افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌های تبریز بعد از افزایش میدانی در شورای شهر تصویب شد

طبق بررسی‌های میدانی که انجام گرفته حدود ۳۰ درصد کرایه‌ها نسبت به سال قبل افزایش خواهند داشت، که ظاهرا این قیمت‌ها ابتدا به توافق رانندگان تاکسی رسیده سپس در شورا تصویب شده است.

افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌های تبریز بعد از افزایش میدانی در شورای شهر تصویب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

میزان کرایه تاکسی‌ها در سال جاری یکی از موضوعات روز و چالش بین مسافر و راننده تبدیل شده است. این موضوع به دلیل اهمیت و تورم بالای ماه‌های اخیر در دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز قرار گرفت و در صحن علنی شورا بررسی شد.

هوشمندسازی تاکسی‌های تبریز تسریع شود

شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر تسریع روند هوشمندسازی تاکسی‌ها توسط شهرداری، اظهارداشت: هوشمندسازی باید در اسرع وقت پیگیری شود تا مشکلاتی مانند؛ نرخ کرایه تاکسی و... حل شود.

در ادامه، محمد باقر بهشتی با انتقاد از تاخیر در ارائه نرخ‌های جدید توسط سازمان تاکسی‌رانی، عنوان کرد: این نرخ باید در اواخر سال قبل به صحن شورا می‌رسید.

نرخ کرایه تنها دغدغه راننده تاکسی نیست

غلامحسین مسعودی ریحان با بیان این که میزان کرایه تنها دغدغه رانندگان نیست، ادامه داد: رسیدگی به مسائل معیشتی رانندگان تاکسی برای آنان مهم‌تر از افزایش کرایه‌ها است.

وی ادامه داد: در دیگر شهرها شاید قیمت تاکسی بسیار بیشتر از قیمت یک خودرو معمولی باشد، اما این جا تاکسی از هر خودرویی ارزان تر است.

خزانه دار شورای شهر تبریز با تاکید بر رند کردن کرایه‌های مصوب، تصریح کرد: اگر قیمت‌های مصوب رد شد، علت آن، رند نبودن آنهاست که با حل این مشکل تصویب می‌شود. ضمن اینکه باید مشکلات رانندگان تاکسی در جلسه ای با نمایندگان آنها دقیق بررسی شود.

افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال جدید

عبداله تقی پور در این خصوص با بیان این که قیمت‌ها ابتدا به توافق رانندگان تاکسی و مسافران رسیده است، ابرازداشت: طبق بررسی‌های میدانی که انجام گرفته است حدود 30 درصد کرایه ها نسبت به سال قبل افزایش خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته طبق الزامات ستاد کرونا که تنها اجازه سوار کردن 3 مسافر را داده است، قیمت‌ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. هوشمندسازی تاکسی ها در همه جای دنیا مرسوم شده است، با این اقدام می توان نرخ عادلانه ای را برای مسافران در نظر گرفت.

فرمانداری و رئیس هیئت تطبیق تبریز در نامه ای میزان کرایه تاکسی امسال را که توسط اعضای شورای شهر در هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک تصویب شده بود را به جهت وجود ابهاماتی نظیر رند نبودن نرخ کرایه‌ها برگشت داده بود که اعضا این ابهانات را رفع کردند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان